dc.contributor.advisor | Берберовић, Миланка | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Протић, Јулијана М. | |
dc.contributor.other | Цветковић, Златко | |
dc.contributor.other | Петровић, Љиљана М. | |
dc.contributor.other | Лончаревић, Катарина П. | |
dc.creator | Десница, Ивана У. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:09:15Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:09:15Z | |
dc.date.issued | 2024-01-25 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/637 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22194 | |
dc.description.abstract | Ovaj doktorski umetnički projekat čine segmenti teoretskog pisanog rada i praktično realizovanog dela,
koji je nastao kao rezultat istraživačkog rada iz nekoliko oblasti. Jedan deo teoretskih istraživanja bavi se
razmatranjem problema ekologije i mogućnosti u postupku samoodrživosti kroz dizajn i umetnost,
upoznavanjem tradicionalnih zanatskih tehnika izrade nakita kao važnog dela nematerijalne kulturne
baštine i značaja koji imaju u očuvanju i održanju kontinuiteta kulturnog nasleđa jedne sredine. Kroz
sažet istorijski pregled nakita kroz vreme i detaljan opis zanatskih tehnika uspostavlja se direktan
međusobni kontakt vizuelne predstave nakita sa postupkom u primeni različitih tehnika, koje su
inkorporirane u novi prostor savremenosti i inovativnosti, čime se potvrđuje njihova vekovna prisutnost i
opravdava sadržanost u kontinuitetu stvaralačkog procesa.
Osnovna ideja ovog doktorskog umetničkog projekta bazirana je na postavci da se estetski izraz nakita,
koji po svom bogatstvu i raskoši sugeriše vizuelnu povezanost sa tradicionalno prepoznatljivim izgledom
nakita, kroz pojam o vrstama materijala i različitim tehnikama njegove izrade stavi u okvir savremenog
dizajna, insistirajući pritom na upotrebi potpuno novog materijala. Time se u fokusu nalazi proces
stvaranja samog predmeta kroz potpuno novi oblik primene tradicionalnog u formi modernog.
Upravo ovaj pristup uspostavljanja i konfrotiranja različitosti, tradicionalnog – modernog, viševekovnog
– savremenog, rukom izvedenog – mašinski izrađenog itd., omogućava celovito sagledavanje mogućnosti
upotrebe starih zanata, koji su u saglasnosti sa novim savremenim vrednostima i upućuju na superioran
značaj prisustva umetničkog angažovanja. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | reciklaža; ekologija; stare tradicionalne tehnike; ornamentika kruga; koža; visoka moda,nakit. | en |
dc.title | Рециклирање коже у функцији високе моде | en |
dc.type | other | en |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159075/IZVESTAJ_KOMISIJE_IVANA_DESNICA.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22194 | |