Рециклирање коже у функцији високе моде
Author
Десница, Ивана У.Mentor
Берберовић, МиланкаCommittee members
Протић, Јулијана М.Цветковић, Златко
Петровић, Љиљана М.
Лончаревић, Катарина П.
Metadata
Show full item recordAbstract
Ovaj doktorski umetnički projekat čine segmenti teoretskog pisanog rada i praktično realizovanog dela,
koji je nastao kao rezultat istraživačkog rada iz nekoliko oblasti. Jedan deo teoretskih istraživanja bavi se
razmatranjem problema ekologije i mogućnosti u postupku samoodrživosti kroz dizajn i umetnost,
upoznavanjem tradicionalnih zanatskih tehnika izrade nakita kao važnog dela nematerijalne kulturne
baštine i značaja koji imaju u očuvanju i održanju kontinuiteta kulturnog nasleđa jedne sredine. Kroz
sažet istorijski pregled nakita kroz vreme i detaljan opis zanatskih tehnika uspostavlja se direktan
međusobni kontakt vizuelne predstave nakita sa postupkom u primeni različitih tehnika, koje su
inkorporirane u novi prostor savremenosti i inovativnosti, čime se potvrđuje njihova vekovna prisutnost i
opravdava sadržanost u kontinuitetu stvaralačkog procesa.
Osnovna ideja ovog doktorskog umetničkog projekta bazirana je na postavci da se estetski izraz nakita,
koji po svom bogat...stvu i raskoši sugeriše vizuelnu povezanost sa tradicionalno prepoznatljivim izgledom
nakita, kroz pojam o vrstama materijala i različitim tehnikama njegove izrade stavi u okvir savremenog
dizajna, insistirajući pritom na upotrebi potpuno novog materijala. Time se u fokusu nalazi proces
stvaranja samog predmeta kroz potpuno novi oblik primene tradicionalnog u formi modernog.
Upravo ovaj pristup uspostavljanja i konfrotiranja različitosti, tradicionalnog – modernog, viševekovnog
– savremenog, rukom izvedenog – mašinski izrađenog itd., omogućava celovito sagledavanje mogućnosti
upotrebe starih zanata, koji su u saglasnosti sa novim savremenim vrednostima i upućuju na superioran
značaj prisustva umetničkog angažovanja.