Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorБерберовић, Миланка
dc.contributor.advisor
dc.contributor.advisor
dc.contributor.otherПротић, Јулијана М.
dc.contributor.otherЦветковић, Златко
dc.contributor.otherПетровић, Љиљана М.
dc.contributor.otherЛончаревић, Катарина П.
dc.creatorДесница, Ивана У.
dc.date.accessioned2024-02-05T15:09:15Z
dc.date.available2024-02-05T15:09:15Z
dc.date.issued2024-01-25
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/637
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22194
dc.description.abstractOvaj doktorski umetnički projekat čine segmenti teoretskog pisanog rada i praktično realizovanog dela, koji je nastao kao rezultat istraživačkog rada iz nekoliko oblasti. Jedan deo teoretskih istraživanja bavi se razmatranjem problema ekologije i mogućnosti u postupku samoodrživosti kroz dizajn i umetnost, upoznavanjem tradicionalnih zanatskih tehnika izrade nakita kao važnog dela nematerijalne kulturne baštine i značaja koji imaju u očuvanju i održanju kontinuiteta kulturnog nasleđa jedne sredine. Kroz sažet istorijski pregled nakita kroz vreme i detaljan opis zanatskih tehnika uspostavlja se direktan međusobni kontakt vizuelne predstave nakita sa postupkom u primeni različitih tehnika, koje su inkorporirane u novi prostor savremenosti i inovativnosti, čime se potvrđuje njihova vekovna prisutnost i opravdava sadržanost u kontinuitetu stvaralačkog procesa. Osnovna ideja ovog doktorskog umetničkog projekta bazirana je na postavci da se estetski izraz nakita, koji po svom bogatstvu i raskoši sugeriše vizuelnu povezanost sa tradicionalno prepoznatljivim izgledom nakita, kroz pojam o vrstama materijala i različitim tehnikama njegove izrade stavi u okvir savremenog dizajna, insistirajući pritom na upotrebi potpuno novog materijala. Time se u fokusu nalazi proces stvaranja samog predmeta kroz potpuno novi oblik primene tradicionalnog u formi modernog. Upravo ovaj pristup uspostavljanja i konfrotiranja različitosti, tradicionalnog – modernog, viševekovnog – savremenog, rukom izvedenog – mašinski izrađenog itd., omogućava celovito sagledavanje mogućnosti upotrebe starih zanata, koji su u saglasnosti sa novim savremenim vrednostima i upućuju na superioran značaj prisustva umetničkog angažovanja.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectreciklaža; ekologija; stare tradicionalne tehnike; ornamentika kruga; koža; visoka moda,nakit.en
dc.titleРециклирање коже у функцији високе модеen
dc.typeotheren
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159075/IZVESTAJ_KOMISIJE_IVANA_DESNICA.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22194


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији