dc.contributor.advisor | Šuvaković, Miodrag | |
dc.contributor.other | Vuksanović, Divna | |
dc.contributor.other | Filipović, Andrija | |
dc.creator | Mišeljić, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T10:47:56Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T10:47:56Z | |
dc.date.issued | 2022-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/43897-postljudski-pogled-uticaj-automatizovanih-slika-na-savremeni-film | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18977 | |
dc.description.abstract | Predmet doktorske disertacije Postljudski pogled: Uticaj automatizovanih slika na savremeni film ogleda se u problematizaciji automatizovane slike kao izražajnog sredstva u savremenom filmu, a kroz prizmu nove pojavnosti filma u digitalnom vremenu. U vremenu sveprisutnih digitalnih pokretnih slika često je izvor slike nepoznat. Bilo da je riječ o kamerama naših računara, objektivima naših gadget-a ili nadzornim sistemima, slike se generišu automatski i algoritamski. U doktorskoj disertaciji će se ispitati na koji način takve, naizgled nasumične i samostalne, slike utiču na savremeni film. Film će, kao autonomni medij, u disertaciji biti razmatran u okviru njemu svojstvene medijske transdisciplinarnosti. Osnovni cilj disertacije je da se ispita na koji način postfilmske odlike filma, u vremenu kada su tehnologije produkcije i recepcije filma podvedene pod radikalno drugačije odnose moći, reflektuju odnos između ljudskog subjekta i njegovog neoliberalnog, tehnocentričnog okruženja, a koji se usko dovodi u vezi sa posthumanim kontekstom. U uvodnom dijelu izložen je metodološki okvir disertacije koji se sastoji se od teorijskog i empirijskog istraživanja koje se konstituiše kroz analizu fenomena, te počiva na interdisciplinarnom pristupu temi. Prvo poglavlje bavi se referentnim okvirom za teoretizaciju automatizovane slike. U drugom poglavlju fenomen automatizovane slike je kontekstualizovan unutar posthumanističkih studija, dok se u trećem poglavlju obrazlaže teoretizacija moguće analize automatizovane slike kao filmskog sredstva. Četvrto, peto i šesto poglavlje bave se konkretnim studijama slučaja, odnosno analizom primjene automatizovanih slika u savremenom filmu, filma nadzornih kamera, filma računarskog ekrana, te pejzažnog filma, kao novih tendencija u istraživanju koncepta autonomnog filmskog snimanja. U odabranim studijama slučaja uočava se zajednička tendencija dekonstrukcije klasičnog filmskog postupka i to korišćenjem atipičnih filmskih sredstava u cilju približavanja sadržaja tokovima savremene ekranske kulture, ali i novih skopičkih režima. Shodno tome, naučna opravdanost rada utemeljena je u cilju da se ponudi kritički aparat za razumijevanje tendencija savremenog filma kao jedne od implikacija posthumanističkog diskursa. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Универзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК) | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет Сингидунум | en |
dc.subject | automatizovana slika | sr |
dc.subject | mašinski vid | sr |
dc.subject | savremeni film | sr |
dc.subject | digitalni film | sr |
dc.subject | novi mediji | sr |
dc.subject | posthumanizam | sr |
dc.subject | teorija pogleda | sr |
dc.subject.classification | Umetnost i mediji | sr |
dc.title | Postljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni film | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | ARR | sr |
dcterms.abstract | Шуваковић, Миодраг; Филиповић, Aндрија; Вуксановић, Дивна; Мишељић, Јелена; Постљудски поглед: утицај аутоматизованих слика на савремени филм; Постљудски поглед: утицај аутоматизованих слика на савремени филм; | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/142477/bitstream_142477.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/142476/bitstream_142476.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18977 | |