Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorŠuvaković, Miodrag
dc.contributor.otherVuksanović, Divna
dc.contributor.otherFilipović, Andrija
dc.creatorMišeljić, Jelena
dc.date.accessioned2022-03-28T10:47:56Z
dc.date.available2022-03-28T10:47:56Z
dc.date.issued2022-03-21
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/43897-postljudski-pogled-uticaj-automatizovanih-slika-na-savremeni-filmsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18977
dc.description.abstractPredmet doktorske disertacije Postljudski pogled: Uticaj automatizovanih slika na savremeni film ogleda se u problematizaciji automatizovane slike kao izražajnog sredstva u savremenom filmu, a kroz prizmu nove pojavnosti filma u digitalnom vremenu. U vremenu sveprisutnih digitalnih pokretnih slika često je izvor slike nepoznat. Bilo da je riječ o kamerama naših računara, objektivima naših gadget-a ili nadzornim sistemima, slike se generišu automatski i algoritamski. U doktorskoj disertaciji će se ispitati na koji način takve, naizgled nasumične i samostalne, slike utiču na savremeni film. Film će, kao autonomni medij, u disertaciji biti razmatran u okviru njemu svojstvene medijske transdisciplinarnosti. Osnovni cilj disertacije je da se ispita na koji način postfilmske odlike filma, u vremenu kada su tehnologije produkcije i recepcije filma podvedene pod radikalno drugačije odnose moći, reflektuju odnos između ljudskog subjekta i njegovog neoliberalnog, tehnocentričnog okruženja, a koji se usko dovodi u vezi sa posthumanim kontekstom. U uvodnom dijelu izložen je metodološki okvir disertacije koji se sastoji se od teorijskog i empirijskog istraživanja koje se konstituiše kroz analizu fenomena, te počiva na interdisciplinarnom pristupu temi. Prvo poglavlje bavi se referentnim okvirom za teoretizaciju automatizovane slike. U drugom poglavlju fenomen automatizovane slike je kontekstualizovan unutar posthumanističkih studija, dok se u trećem poglavlju obrazlaže teoretizacija moguće analize automatizovane slike kao filmskog sredstva. Četvrto, peto i šesto poglavlje bave se konkretnim studijama slučaja, odnosno analizom primjene automatizovanih slika u savremenom filmu, filma nadzornih kamera, filma računarskog ekrana, te pejzažnog filma, kao novih tendencija u istraživanju koncepta autonomnog filmskog snimanja. U odabranim studijama slučaja uočava se zajednička tendencija dekonstrukcije klasičnog filmskog postupka i to korišćenjem atipičnih filmskih sredstava u cilju približavanja sadržaja tokovima savremene ekranske kulture, ali i novih skopičkih režima. Shodno tome, naučna opravdanost rada utemeljena je u cilju da se ponudi kritički aparat za razumijevanje tendencija savremenog filma kao jedne od implikacija posthumanističkog diskursa.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумen
dc.subjectautomatizovana slikasr
dc.subjectmašinski vidsr
dc.subjectsavremeni filmsr
dc.subjectdigitalni filmsr
dc.subjectnovi medijisr
dc.subjectposthumanizamsr
dc.subjectteorija pogledasr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.titlePostljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni filmsr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractШуваковић, Миодраг; Филиповић, Aндрија; Вуксановић, Дивна; Мишељић, Јелена; Постљудски поглед: утицај аутоматизованих слика на савремени филм; Постљудски поглед: утицај аутоматизованих слика на савремени филм;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/142477/bitstream_142477.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/142476/bitstream_142476.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18977


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији