Istraživanje atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnost
Doktorand
Bešić, CarišaMentor
Sajfert, ZvonkoČlanovi komisije
Sotirović, VelimirĆosić, Ilija
Vasiljev, Stevan
Đorđević, Dejan
Sajfert, Zvonko
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Stalna promena postala je način života u svetu biznisa. U stvari, da bi se danas održala konkurentnost, potrebno je da se pored pa- žnje koja se posvećuje poboljšanju posla koji se danas obavlja misli i na to šta treba da se preduzme da bi se izdržala konkurencija i opstalo u budućnosti. Naime, uspešni poslovni subjekti u sve turbulentnijem okruženju moraju da uvažavaju činjenicu da je poslovna izvrsnost osnovna determinanta koja obezbeđuje njihov opstanak, razvoj i rast. Zbog toga ocena stanja poslovne izvrsnosti i postavljenih ciljeva mora da se meri kao i sve drugo putem tehnike benčmarkinga, kako u slučaju usavršavanja proizvoda, usluga i procesa, tako i kod projektovanog razvoja. Poslovni subjekt treba, prema autoru Piteru Drakeru (Piter Drucker), da se u određenim intervalima kritički osvrne na rezultate postignute u poslovnoj izvrsnosti. Benčmarking omoguća- va poslovnim subjektima da sagledaju svoju tržišnu poziciju i na bazi učenja, prevashodno od tržišnih lidera, unaprede svo...ju konkurentsku prednost. Nepostojanje modela za brzu ocenu poslovne izvrsnosti zasnovanog na kvantifikovanim atributima koji je determinišu otežava prethodno utvrđivanje stanja konkurentske prednosti. Kreirani model (CB MODEL) za ocenu atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnost poslovnog subjekta u sadašnjosti i u budućnosti i edukacija s provedena na bazi utvrđene ocene znače aktueli- zaciju novih znanja, koja neutrališu uočene probleme i omogućuju top-menadžmentu poslovnog subjekta donošenje brze i efikasne odluke koja povećava verovatnoću njegovog opstanka, razvoja i rasta.