Show simple item record

dc.contributor.advisorSajfert, Zvonko
dc.contributor.otherSotirović, Velimir
dc.contributor.otherĆosić, Ilija
dc.contributor.otherVasiljev, Stevan
dc.contributor.otherĐorđević, Dejan
dc.contributor.otherSajfert, Zvonko
dc.creatorBešić, Cariša
dc.date.accessioned2015-12-29T11:43:53Z
dc.date.available2015-12-29T11:43:53Z
dc.date.issued2005-06-29
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacijadr%20carisa%20besic.pdf?controlNumber=(BISIS)71189&fileName=dr%20carisa%20besic.pdf&id=788&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=71189&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/123456789/1962
dc.descriptionStalna promena postala je način života u svetu biznisa. U stvari, da bi se danas održala konkurentnost, potrebno je da se pored pa- žnje koja se posvećuje poboljšanju posla koji se danas obavlja misli i na to šta treba da se preduzme da bi se izdržala konkurencija i opstalo u budućnosti. Naime, uspešni poslovni subjekti u sve turbulentnijem okruženju moraju da uvažavaju činjenicu da je poslovna izvrsnost osnovna determinanta koja obezbeđuje njihov opstanak, razvoj i rast. Zbog toga ocena stanja poslovne izvrsnosti i postavljenih ciljeva mora da se meri kao i sve drugo putem tehnike benčmarkinga, kako u slučaju usavršavanja proizvoda, usluga i procesa, tako i kod projektovanog razvoja. Poslovni subjekt treba, prema autoru Piteru Drakeru (Piter Drucker), da se u određenim intervalima kritički osvrne na rezultate postignute u poslovnoj izvrsnosti. Benčmarking omoguća- va poslovnim subjektima da sagledaju svoju tržišnu poziciju i na bazi učenja, prevashodno od tržišnih lidera, unaprede svoju konkurentsku prednost. Nepostojanje modela za brzu ocenu poslovne izvrsnosti zasnovanog na kvantifikovanim atributima koji je determinišu otežava prethodno utvrđivanje stanja konkurentske prednosti. Kreirani model (CB MODEL) za ocenu atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnost poslovnog subjekta u sadašnjosti i u budućnosti i edukacija s provedena na bazi utvrđene ocene znače aktueli- zaciju novih znanja, koja neutrališu uočene probleme i omogućuju top-menadžmentu poslovnog subjekta donošenje brze i efikasne odluke koja povećava verovatnoću njegovog opstanka, razvoja i rasta.sr
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Технички факултет ""Михајло Пупин"", Зрењанинsr
dc.rightsCreative Commons
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectbenčmarking, CB model, poslovna izvrsnost, poslovni subjekt, konkurentnost, kvalitet, produktivnost, tržište, imidž, brendsr
dc.titleIstraživanje atributa benčmarkinga koji determinišu poslovnu izvrsnostsr
dc.typeDoktorska disertacijasr
dcterms.abstractСајферт Звонко; Васиљев Стеван; Сајферт Звонко; Сотировић Велимир; Ђорђевић Дејан; Ћосић Илија; Бешић Цариша; Истраживање атрибута бенчмаркинга који детерминишу пословну изврсност; Истраживање атрибута бенчмаркинга који детерминишу пословну изврсност;


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record