Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Mogućnosti osposobljavanja učenika za samostalni istraživački rad u nastavi prirode i društva
dc.creator | Golubović Ilić, Irena | |
dc.date.accessioned | 2016-06-25T19:01:28Z | |
dc.date.available | 2016-06-25T19:01:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:22:18Z | |
dc.date.issued | 2015-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5530 | |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija143029098014627.pdf?controlNumber=(BISIS)94839&fileName=143029098014627.pdf&id=3621&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=94839&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | U radu su prikazani rezultati eksperimentalne primene samostalnog istraživačkog rada i laboratorijsko-eksperimentalne metode u obradi sadržaja nastave Prirode i društva. Ispitan je uticaj takvog načina rada na osposobljavanje učenika za samostalan rad i njegovi efekti na kvalitet i trajnost znanja učenika. Izvršeno je anketiranje učitelja i učenika eksperimentalne grupe kako bi se utvrdila njihova mišljenja o primeni istraživačkog pristupa i laboratorijsko-eksperimentalne metode u nastavi Prirode i društva. Rezultati su potvrdili da pomenuti način rada doprinosi povećanju kvaliteta znanja učenika (posebno kada su u pitanju nivo prepoznavanja i reprodukcije), da pozitivno utiče na trajnost znanja učenika i da ga učenici vrlo pozitivno prihvataju. Njihovi odgovori govore u prilog činjenici da bi takav način rada trebalo da bude češće zastupljen u praksi. Odgovori učitelja ukazuju na to da oni poznaju značaj i prednosti primene istraživačkog pristupa i laboratorijsko-eksperimentalne metode, upoznati su sa osnovnim didaktičko-metodičkim zahtevima koje je potrebno uvažavati prilikom primene takvog načina rada, ali su i svesni koliko je priprema i organizacija takvih časova zahtevan i složen posao. | sr |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | Metodika nastave prirode i društva | sr |
dc.subject | samostalni istraživački rad | sr |
dc.subject | istraživački pristup | sr |
dc.subject | laboratorijsko-eksperimentalna metoda | sr |
dc.subject | nastava | sr |
dc.title | Mogućnosti osposobljavanja učenika za samostalni istraživački rad u nastavi prirode i društva | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Голубовић Илић, Ирена; Могућности оспособљавања ученика за самостални истраживачки рад у настави природе и друштва; Могућности оспособљавања ученика за самостални истраживачки рад у настави природе и друштва; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/67225/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5530 |