Приказ основних података о дисертацији
Napredno upravljanje asinhronim motorom u sklopu pogona električnog vozila
Advanced control of induction motor in electric vehicle propulsion system
dc.contributor.advisor | Marčetić, Darko | |
dc.contributor.other | Vasić, Veran | |
dc.contributor.other | Oros, Đura | |
dc.contributor.other | Matić, Petar | |
dc.contributor.other | Jerkan, Dejan | |
dc.contributor.other | Marčetić, Darko | |
dc.creator | Popović, Vladimir | |
dc.date.accessioned | 2021-09-23T09:56:29Z | |
dc.date.available | 2021-09-23T09:56:29Z | |
dc.date.issued | 2020-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija160317586911840.pdf?controlNumber=(BISIS)115434&fileName=160317586911840.pdf&id=16970&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=115434&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije160317592675153.pdf?controlNumber=(BISIS)115434&fileName=160317592675153.pdf&id=16971&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18497 | |
dc.description.abstract | Moderni pogoni električnih vozila zahtevaju napredno upravljanje pogonskom električnom mašinom kojim se postiže robustan rad i optimalne performanse u svim režimima rada. U disertaciji je predložen niz metoda za upravljanje asinhronom mašinom koje pokrivaju većinu režima rada električnog vozila a predstavljaju generalizaciju konvencionalnih rešenja nadogradnjom efekata gubitaka u gvožđu. Problem parametarske osetljivosti kontrolera orijentacije polja asinhrone mašine specifične konstrukcije je rešen predlogom algoritma zasnovanim na samopodešavajućem estimatoru vremenske konstante rotora. Zatim je konstruisan algoritam za optimalnu raspodelu dinamičkih kapaciteta struje u cilju maksimizacije momenta, primenljiv u dinamičkom režimu rada, kao i algoritam uvećanja energetske efikasnosti sa uvažavanjem efekta zasićenja i gubitaka u gvožđu, primenljiv u trajnom režimu rada električnog vozila. Numeričke i eksperimentalne provere su izvršene na modernom DSP-u. | sr |
dc.description.abstract | Modern electric vehicle propulsion systems impose the necessity for robust and yet simple strategy for obtaining optimal drive performances regarding the driving conditions. In this thesis, the set of novel optimal control methods is developed to cope with the various different driving states of electric vehicle. The presented methods are designed to upgrade performances of the conventional strategies by including the effects of iron losses. Parametric uncertainty problem in FOC controller of specifically designed asynchronous machine is solved by introducing the novel self-tunning estimator of rotor time constant. Consequently, the construction of optimal controller which maximizes the torque generation mechanism, suitable for intermitent driving cycle of electric vehicle, and algorithm for enhancing the efficiency characteristic, in continuous driving mode, is provided, which include the effects of saturation and iron losses. Numerical and experimental verification is done on a modern DSP to emphasize the essential advantages of novel control strategy. | en |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/42004/RS// | |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | elektromotorni pogon | sr |
dc.subject | electric drive | en |
dc.subject | električno vozilo | sr |
dc.subject | optimalna kontrola | sr |
dc.subject | adaptivnoupravljanje | sr |
dc.subject | energetska efikasnost | sr |
dc.subject | asinhrona mašina | sr |
dc.subject | traction vehicle | en |
dc.subject | optimal control | en |
dc.subject | adaptive control | en |
dc.subject | energy efficiency | en |
dc.subject | induction machine | en |
dc.title | Napredno upravljanje asinhronim motorom u sklopu pogona električnog vozila | sr |
dc.title.alternative | Advanced control of induction motor in electric vehicle propulsion system | en |
dc.type | doctoralThesis | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Марчетић, Дарко; Јеркан, Дејан; Марчетић, Дарко; Матић, Петар; Орос, Ђура; Васић, Веран; Поповић, Владимир; Напредно управљање асинхроним мотором у склопу погона електричног возила; Напредно управљање асинхроним мотором у склопу погона електричног возила; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/76010/Izvestaj_komisije_11429.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/76009/Disertacija_11429.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18497 |