Vrednovanje jezičkih znanja i sposobnosti u nastavi engleskog jezika
Evaluation of language knowledge and ability in English language teaching; Оценка языковых знаний и способностей в обучении английскому языку
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Osnovni cilj uĉenja stranih jezika jeste osposobljavanje uĉenika da se jezikom
koji uĉe sluţe dugoroĉno, u širem društvenom kontekstu. Na Uĉiteljskom fakultetu
Univerziteta u Beogradu sprovedeno je empirijsko istraţivanje sa ciljem da se ustanovi
koji je realan nivo znanja engleskog jezika sa kojim na ovaj fakultet dolaze bivši uĉenici
srednjih škola. Uz to, cilj je bio da se proveri da li je školska ocena realan pokazatelj
uĉeniĉkog znanja.
Osim što su ispitani stavovi studenata o kvalitetu nastave engleskog jezika u
srednjoj školi, sprovedeno je testiranje u oblasti jeziĉkih znanja i veština na poĉetku i na
kraju školske godine. Konaĉni cilj u okviru istraţivanja bio je da se, nakon provere
mišljenja nastavnika, predloţi uvoĊenje standardizovanog testa znanja iz engleskog
jezika na kraju svakog obrazovnog ciklusa, kako bi se time uticalo na poboljšanje
kvaliteta i ishoda nastave. Istraţivanje je zasnovano na analitiĉko-deskriptivnoj metodi, kao i na kauzalnokomparativnoj
metodi, ĉiju... polaznu osnovu ĉine ulazno i završno testiranje studenata
(na poĉetku i kraju školske godine). Ispitivanje time dobija i karakter akcionog
istraţivanja, jer je usmereno na istovremeno posmatranje i menjanje odreĊene pojave sa
ciljem unapreĊenja nastavne prakse i razvoja kvalitetnijeg znanja. Prikupljanje, obrada i
interpretacija podataka zasnovani su na deskriptivnoj, matematiĉkoj i statistiĉkoj
metodi.
Rezultati testiranja i njihovo poreĊenje sa ostalim varijablama u istraţivanju
potvrdili su da se školska nastava još uvek oslanja na zastarele metode (u ĉijem centru
paţnje su gramatika i prevod), zbog ĉega je nastava jeziĉkih veština zapostavljena.
Školska ocena nije realan pokazatelj jeziĉkih znanja i sposobnosti i, kako statistika
pokazuje, manje od 10% doprinosi u predviĊanju postignuća uĉenika na testu jeziĉkog
znanja. Anketirani nastavnici rado prihvataju ideju o uvoĊenju standardizovanih testova na osnovu domaćeg nastavnog plana i programa. Na kraju rada ponuĊen je detaljan opis
i okvirni plan aktivnosti koji bi vodio ka realizaciji ove ideje.
The main aim of learning foreign languages is to develop the ability to use them
in a broader social context for a long time. An empirical research was conducted at the
Teacher Education Faculty of the University of Belgrade, with the aim to determine the
exact level of the English language knowledge which former secondary school students
gained prior to the enrolment at University. Another aim is to check whether the school
mark is a true indicator of students‟ performance.
As the first step in the survey, students evaluated the quality of the secondary
school English language teaching. Next, their language knowledge and skills were
tested and evaluated, both at the beginning and end of the academic year. The final
questionnaire, conducted among teachers, was aimed at introducing standardized
English language achievement tests at the end of every educational cycle, in order for
the quality and outcomes of teaching to be improved. The research was based on a descriptive-analytic method..., and a causal
comparative method, which relied on the initial and final tests (at the beginning and end
of the academic year). The survey, thus, gains the status of an action research, as its goal
is simultaneous observation and change of a phenomenon, aimed at the improvement of
teaching practice and the quality of learning. Collecting, processing and interpretation
of the data are based on descriptive, mathematical and statistical methods.
Test results and their comparison with the other variables in the survey have
confirmed that language teaching in schools still relies on outdated methods (with
grammar and translation still being in focus), due to which the teaching of language
skills is neglected. The school mark is not a true indicator of language knowledge and
ability, and, as statistics show, it accounts for less than 10% of variability in predicting
students‟ language test achievement. Teachers gladly accept the idea of standardized
tests being introduced on the basis of national syllabus. The dissertation ends with a detailed description and tentative plan of activities that would lead to the
implementation of the idea proposed.
Факултет:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетДатум одбране:
06-07-2016Кључне речи:
vrednovanje / evaluation / jeziĉko znanje / jeziĉka sposobnost / jeziĉke veštine / elementi jeziĉke graĊe / standardizovani test / ishodi / postignuće / language knowledge / language ability / language systems and skills / standardized tests / outcomes / achievementОстали линкови:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
О мањинским словенским језицима из перспективе екологије језика на примеру лужичких Срба и војвођанских Словака
Sokolović, Dalibor A. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 12-02-2015) -
Методолошки основи савременог уџбеника руског језика струке : (високошколског туризмолошко-економског профила) / Methodological foundations of a modern textbook of the Russian lannguage for professionals ( in higher education for turismology and economics)
Mihajlović, Jelena J. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 15-01-2014) -
Nastava jezika struke/jezika za posebne namene u kontekstu evropske obrazovne jezičke politike / Specific purpose language teaching within the context of the European language education policy
Ilić-Radojković, Katarina B. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 03-09-2014)