Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Структуре човека-ликовно истраживање ирационалног
dc.contributor.advisor | Вујовић Стојановић, Милка М. | |
dc.contributor.other | Зечевић, Станко П. | |
dc.contributor.other | Кајтез, Слободан Б. | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Зељић, Ненад | |
dc.creator | Јелић, Ивана Б. | |
dc.date.accessioned | 2019-06-27T10:29:17Z | |
dc.date.available | 2019-06-27T10:29:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T17:19:07Z | |
dc.date.issued | 2019-02-04 | |
dc.date.submitted | 2018-10-29 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11203 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/360 | |
dc.description.abstract | У докторском уметничком пројекту „Структуре човека – ликовно истраживање ирационалног“ сагледава се и разматра улога ирационалног у уметничком процесу. Ирационално се посматра у виду неразјашњених и недоречених вредности које због несхватљивости свог карактера трансцендирају оквире рационалног сазнања. Термину ирационално се приступа кроз одређивање теоријског оквира и примере уметничког рада. Истичу се духовне вредности дела и њихов хуманистички значај. Штавише, узевши да су ирационалне вредности саставни део човека, разматра се у којој мери се уметнички процес може посматрати као процес идентификације и самопотврђивања. При овоме се истиче одлика уметничког процеса која се односи на комплексност његове спознаје. Разматра се теорија интуиције Benedetto Croce-а (Бенедето Кроче) као замисао посматрања ирационалних вредности у уметности, као и улога архетипа кроз колективно несвесно појединца. Разматра се значење уметничке стварности као специфичног оквира који усмерава стваралачки израз. Разматра се улога осећања у уметничком процесу, кроз ирационални карактер и као неизоставни део човека. Појам структура се сагледава у склопу мотива човека и формулације уметничког израза. Мотив човека се представља кроз његову примарност у уметничком раду и улогу посредника уметничког процеса, као фокусна тачка односа уметник-дело-посматрач. При томе се разматрају питања која се тичу: начина изградње човекове форме у уметничком изразу, улоге лика човека у уметничком процесу, схватања ирационалног кроз ликовне карактеристике дела. Паралелно са теоријским објашњењем, реализовани уметнички радови се представљају као непосредни и практични примери у склопу истраживања. | sr |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | човек | en |
dc.subject | ирационално | en |
dc.subject | ликовно | en |
dc.subject | духовно | en |
dc.subject | идентификација | en |
dc.subject | интуиција | en |
dc.subject | архетип | en |
dc.subject | структура | en |
dc.subject | израз | en |
dc.subject | слика | en |
dc.title | Структуре човека-ликовно истраживање ирационалног | sr |
dc.type | other | en |
dc.rights.license | ARR | en |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56223/bitstream_56223.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56224/bitstream_56224.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11203 |