Систем наставе руског језика на нижем основношколском узрасту у српској говорној и социокултурној средини
Sistem nastave ruskog jezika na nižem osnovnoškolskom uzrastu u srpskoj govornoj i sociokulturnoj sredini
Докторанд
Ајџановић, НаташаМентор
Đukić, MaraЧланови комисије
Končarević, KsenijaStefanović, Marija
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Циљ рада јесте да се на основу теоријско- пројективне и емпиријске анализе теоријски заснује систем наставе руског језика и то у његовој препаративној, оперативној и евалуационој димензији. Дато истраживање усмерено је на сагледавање типолошких одлика система наставе руског језика у јединству његових конституенти у нижим разредима основне школе и у том склопу начела лингводидактичког обликовања свих компонената макроструктуре уџбеника, при чему није изостављена ни његова метаструктура: приручници за наставнике и радне свеске. Кад је реч о курикулуму, имамо у виду све његове димензије, посебно екстензитет, интензитет и редослед наставних садржаја.
Cilj rada jeste da se na osnovu teorijsko- projektivne i empirijske analize teorijski zasnuje sistem nastave ruskog jezika i to u njegovoj preparativnoj, operativnoj i evaluacionoj dimenziji. Dato istraživanje usmereno je na sagledavanje tipoloških odlika sistema nastave ruskog jezika u jedinstvu njegovih konstituenti u nižim razredima osnovne škole i u tom sklopu načela lingvodidaktičkog oblikovanja svih komponenata makrostrukture udžbenika, pri čemu nije izostavljena ni njegova metastruktura: priručnici za nastavnike i radne sveske. Kad je reč o kurikulumu, imamo u vidu sve njegove dimenzije, posebno ekstenzitet, intenzitet i redosled nastavnih sadržaja.
The goal of this paper is to, on the grounds of projective and empirical analysis, build the system of Russian language teaching in its preparational, operational and evaluational dimensions. The research is oriented toward comprehension of typological features of teaching system within the sum of its constituents in lower grades, as well as the principles of lingvodidactic shaping of all the components of macrostructure and metastructure of a textbook, including teacher manuals and workbooks. When it comes to curriculum, the author kept in mind all of its aspects, especially extensity, intensity and sequencing of educational content.