Примена аутентичних материјала у настави Л2 за стицање и развој интеркултурне компетенције
The application of authentic materials in foreign language learning for the acquisition and development of intercultral competence
Докторанд
Andrijević, Maja M.Ментор
Filipović, JelenaЧланови комисије
Vučo, JulijanaPajović, Anđelka
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Интеркултурна настава језика (енг. intercultural language learning-IcLL) постала је важан фокус у
савременом језичком образовању, јер подразумева заокрет који одсликава свест о
неодвојивости језика и културе, као и потребу да се ученици припреме за задовољавајућу
интеракцију у мултикултурном друштву, односно да буду како лингвистички, тако и
интеркултурно компетентни. Разумевање односа језика и културе стога је, по нама, од
суштинског значаја, јер како изворна, тако и циљна култура, имају утицај на усвајање Л2,
комуникативну интеракцију и интеркултурну компетенцију.
Превасходни циљ ове тезе је да представи један од начина на који таква компетенција
може да се стиче и развија. Уверени смо да су аутентични материјали, као израз и одраз
једне културе, не само одговарајуће средство за сагледавање изворне и циљне културе, већ
и импут који ће, кроз партиципативне задатке, стимулисати ученике на критичку анализу,
дискусију и поређење сопствене и других култура, приликом чега ће развијати
инте...ркултурне вештине потребне за успешну интеракцију...
Intercultural language learning (IcLL) has become an important focus in contemporary language
education, since it understands the turning point which reflects the awareness of the
inseparability of language and culture, as well as the need to prepare tudents for a satisfactory
interaction in a multicultural society, i.e. for them to become equally linguistically and
interculturally competent. Therefore, understanding the relationship between language and
culture is, according to us, of the main importance, since equally the native and the target culture
have influence on the acquisition of foreign language, communicative interaction and
intercultural competence.
The primary aim of this thesis is to present one of the ways in which such competence can be
attained and developed. We are confident that the authentic materials, as an expression and
reflection of one culture, are not only appropriate means for understanding the native and target
culture, but also the input which will, throug...h participative tasks, encourage students to perform
critical analysis, discussion and to draw comparisons between their own and other cultures, while
developing intercultural skills needed for a successful interaction...
Факултет:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетДатум одбране:
21-06-2016Кључне речи:
дидактика страних језика / Foreign Language Didactics / intercultural competence / intercultural speaker / intercultural critical awareness / intercultural education / authentic materials used in foreign language learning / intercultural awareness hypothesis / интеркултурна (комуникативна) компетенција / интеркултурни говорник / интеркултурна критичка свест / интеркултурно образовање / аутентични материјали у настави Л2 / хипотеза интеркултурног освешћивањаRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sticanje interkulturne komunikativne kompetencije u nastavi italijanskog jezika kao stranog u osnovnoj školi / Acquiring intercultural communicative competence in teaching and learning Italian as a foreign language at elementary school
Mušura, Gordana (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 02-12-2019) -
Interkulturno obrazovanje i jezička interkulturnost Novog Pazara i okoline / Intercultural education and language interculturality of Novi Pazar and region; Межкультурное образование и языковая межкультурнoсть Нови-Пазарa и его окрестностей
Bjelak, Adnan (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 14-06-2022) -
Kritička analiza konstrukta i provera konvergentno-diskriminativne valjanosti mera kulturalne inteligencije / Critical analysis of construct and verifying convergent-discriminant validity of cultural intelligence measures
Starčević, Jelena S. (Универзитет у Београду, Филозофски факултет, 25-02-2013)