Образовни ефекти изборних спортова у настави физичког васпитања
Educational effects of vocational sport subjects in physical education teaching
Докторанд
Ljubojević, Milovan M.Ментор
Višnjić, DragoljubЧланови комисије
Višnjić, DragoljubKoprivica, Vladimir
Marković, Živorad
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Циљ рада је био да се се испитају, односно утврде, ефекти изборног наставног
предмета (фудбал, кошарка, рукомет, одбојка) на развој моторичких способности,
утврди мотивација за активно учествовање на часовима физичког васпитања и
изборног предмета Спорт за спортисте и ставови ученика према изборном предмету,
као и на раст и развој морфолошких карактеристика ученика завршног разреда у
деветогодишњој основној школи.
Основна хипотеза (Хг) од које се пошло у истраживање: Хг - Неће бити статистички
значајне разлике умоторичким способностима, у мотивацији,као и у
антропометријским карактеристикама као посљедица различитих експерименталних
третмана, између експериментом обухваћених група ученица и ученика.
Истраживање је лонгитудинално експерименталног карактера, у коме се као основни
користио експериментални метод, а статистички метод као помоћни. Истраживање је
реализовано у двијема основним школама у Даниловграду, Основна школа „Вуко
Јововић“ и Основна школа „Његош“ Спуж, у трајању од једн...е школске године.
Истраживањем је обухваћен узорак од 218 испитаника (105 дјевојчица и 113 дјечака),
узраста 14 година, подијељених у 5 група (четири експерименталне и једна контролна
група). Експерименталне групе су чинили ученици и ученице који су, осим физичког
васпитања, похађали и предмет Спорт за спортисте, и то одређени спорт за изборни
предмет (кошарка, фудбал, рукомет, одбојка) који су сами одабрали. Контролну групу
су чинили ученици и ученице који су похађали наставу физичког васпитања, а као
изборни предмет нијесу бирали спорт, већ неки други предмет.
Ефекти контролног и експерименталног третмана процијењени су помоћу варијабли и
то: пет варијабли за мјерење антропометријских карактеристика, осам за процјену
моторичких способности, као и варијабли за процјену мотивационог простора ученика
и ставова ученика према физичком васпитању и спорту за спортисте (испитиване само
једном у току истраживања)...
The aim of this study was to examine and determine the effects of vocational subjects
(football, basketball, handball, volleyball) on the development of motor skills, to determine
motivation for active participation in physical education classes and in the vocational subject
“Sports for Athletes”, as well as pupils’ attitudes toward the previously named vocational
subject. Furthermore, this study examines the growth and development of morphological
characteristics of pupils in final grade of nine-year elementary school.
The basic hypothesis (Hg) that served as the baseline for research is as follows: Hg - There
will not be statistically important differences in motor skills, motivation, and in
anthropometric characteristics as a result of different experimental treatments, among the
groups of pupils (both girls and boys) encompassed by the experiment.
The study was of a longitudinally experimental nature, where the experimental method was
used as the basic one, and the statistical meth...od was used as an auxiliary one. Research was
conducted in two elementary schools in Danilovgrad: elementary school "Vuko Jovović” and
elementary school "Njegos" in Spuž, for a period of one academic year. The study sample
consisted of 218 pupils (105 girls and 113 boys), aged 14 years, divided into five groups (four
experimental and one control group). Experimental groups consisted of pupils who have
attended, apart from the regular physical education classes, classes of vocational subject
“Sports for Athletes”, i.e. a particular sport as a vocational subject (basketball, football,
handball, volleyball) chosen by themselves. The control group consisted of pupils who have
attended regular physical education classes but they have not chosen sports as vocational
subject but another one.
The effects of the control and experimental treatment were assessed using the following
variables: five variables to measure anthropometric characteristics, eight variables to assess
motor skills, as well as variables for assessing the motivation of students and their attitudes
towards physical education classes and sport for sportsmen (examined only once during the
study)...