Побољшање управљачких и енергетских карактеристика мехатроничког система лифта
Poboljšanje upravljačkih i energetskih karakteristika mehatroničkog sistema lifta
Doktorand
Knežević, BojanMentor
Marčetić, DarkoČlanovi komisije
Katić, VladimirŠešlija, Dragan
Vasić, Veran
Blanuša, Branko
Marčetić, Darko
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Сваки мехатронички систем лифта (МСЛ) садржи механички подсистем који је карактерисан својом резонантном фреквенцијом. У дисертацији је представљен оригинални метод за подешавање антирезонантног филтера базиран на примјени Герцеловог алгоритма и Киферовог алгоритма претраживања. Предложен је јединствени генерализовани модел референце брзине у функцији трзаја. Кроз експерименталне провјере, верификовано је да само синергијски ефекат контроле трзаја и филтрирања референтног момента може елиминисати резонантне вибрације. Предложени су поступци и развијени алгоритми за повећање енергетске ефикасности погона МСЛ. Предложени алгоритми су у интеракцији са планираном трајекторијом брзине и антирезонантном управљачком шемом. Сви предложени алгоритми су имплементирани на дигиталном сигнал процесору.
Svaki mehatronički sistem lifta (MSL) sadrži mehanički podsistem koji je karakterisan svojom rezonantnom frekvencijom. U disertaciji je predstavljen originalni metod za podešavanje antirezonantnog filtera baziran na primjeni Gercelovog algoritma i Kiferovog algoritma pretraživanja. Predložen je jedinstveni generalizovani model reference brzine u funkciji trzaja. Kroz eksperimentalne provjere, verifikovano je da samo sinergijski efekat kontrole trzaja i filtriranja referentnog momenta može eliminisati rezonantne vibracije. Predloženi su postupci i razvijeni algoritmi za povećanje energetske efikasnosti pogona MSL. Predloženi algoritmi su u interakciji sa planiranom trajektorijom brzine i antirezonantnom upravljačkom šemom. Svi predloženi algoritmi su implementirani na digitalnom signal procesoru.
Each elevator mechatronic system (EMS) contains a mechanical subsystem which is characterized by its resonant frequencies. The original method for band-stop filter tuning based on Goertzel algorithm and Kiefer search algorithm is proposed in dissertation. In order to generate the speed reference trajectory which can be defined by different shapes and amplitudes of jerk, a unique generalized model is proposed. Through experimental verifications, it has been verified that only synergistic effect of controlling jerk and filtrating the reference torque can eliminate resonant vibrations. The dissertation proposes procedures and developed algorithms for increasing the energy efficiency of the EMS power drive. The proposed algorithms are in interaction with the planned speed reference trajectory and the proposed anti-resonant control scheme. The all proposed algorithms are implemented on the digital signal processor.