Приказ основних података о дисертацији

Fenomenology of Spectacle: Scene Designas Event Construction Instrument

dc.contributor.advisorReba, Darko
dc.contributor.advisorPopović, Živko
dc.contributor.otherSubotić, Irina
dc.contributor.otherRadivojević, Radoš
dc.contributor.otherTodorović, Jelena
dc.contributor.otherReba, Darko
dc.contributor.otherPopović, Živko
dc.creatorDadić-Dinulović, Tatjana
dc.date.accessioned2017-03-06T09:43:16Z
dc.date.available2017-03-06T09:43:16Z
dc.date.available2020-07-03T13:50:19Z
dc.date.issued2014-05-20
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7687
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija142736815850942.pdf?controlNumber=(BISIS)94322&fileName=142736815850942.pdf&id=3409&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=94322&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractPojam scenskog dizajna označava oblast profesionalnog, umetničkog, kustoskog, teorijsko-kritičkog i edukativnog delovanja koja je nastala proširenjem pojma i oblasti scenografije. Kao polje profesionalnog delovanja u pozorištu, scenski dizajn obuhvata različte oblasti scenskog stvaralaštva, objedinjenih u procesu nastanka prostora pozorišne predstave. Kao kompleksna umetnička i kustoska disciplina, scenski dizajn pripada polju ukrštanja pozorišta, arhitekture i vizuelne umetnosti u interdisciplinarnu umetnost. Osvajanjem prostora „između“ uspostavljen je otvoreni model umetničkog istraživanja i delovanja, pa ovakvu vrstu proširenja možemo smatrati pokretačem velikog broja novih ili transformisanih stvaralačkih praksi. Delo scenskog dizajna može nastati u svakom stvaralačkom procesu koji podrazumeva scenski način mišljenja i upotrebu scenskih sredstava, a koji za cilj ima realizaciju prostora scenskog događaja. U radu je prikazano, analizirano i vrednovano deset studija slučaja umetničkih i kustoskih praksi u oblasti scenskog dizajna, čime je ukazano na raznovrsnost ishoda, umetničkih formi i sredstava, različitost ambijenata u kojima su dela izvedena, vrste publike i javnosti kojima se obraćaju, kao i specifičnosti načina njihovog nastanka i raznovrsnost upotrebe medijskih linija. Takođe, prikaz razvoja scenskog dizajna van prostora pozorišta omogućio je ustanovljavanje tri njegove ključne karakteristike – višemedijsku prirodu scenskog dizajna, posebnu ulogu prostora u delima scenskog dizajna i uspostavljanje specifičnog odnosa između izvođača i publike.sr
dc.description.abstractTerm scene design relates to professional, artistic, curatorial, theoretical and educational practices developed from the expanded meaning of scenography – as semantic category and artistic discipline. In professional theatre practice, scene design connects several artistic disciplines, joint together in the process of creating a space for theatre performance. As a complex artistic and curatorial practice, scene design stands at the crossroads of theatre, architecture and visual arts, united in the field of interdisciplinary art. By taking the space “in between” disciplines, scene design becomes an open model for artistic research and practice, serving as a core drive for a large number of new or transformed artistic and curatorial works. Every creative process which includes scenic way of thinking and scenographic means of expression, and aims at realisation of performing space, can be defined as scene design artwork. The research included presentation, analysis and evaluation of ten case studies of artistic and curatorial practices of scene design. The analysis aimed at showcasing diversity of artistic outcomes, forms and means of expression, variety of performing environments and types of audience, as well as specific circumstances in which works were created or diversity of media used. At the same time, insight into development of scene design works outside theatre practice resulted in establishing three of its key characteristics – multimedia nature of scene design, essential role of space in scene design works and specific relation between performer and audience.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Студије при универзитетуsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectArhitekturasr
dc.subjectArchitectureen
dc.subjecteventen
dc.subjectexperienceen
dc.subjectphenomenonen
dc.subjectideologyen
dc.subjecttheatreen
dc.subjectspaceen
dc.subjectscenographyen
dc.subjectscene designen
dc.subjectspectacleen
dc.subjecttexten
dc.subjectdogađajsr
dc.subjectdoživljajsr
dc.subjectfenomensr
dc.subjectideologijasr
dc.subjectpozorištesr
dc.subjectprostorsr
dc.subjectscenografijasr
dc.subjectscenski dizajnsr
dc.subjectspektaklsr
dc.subjecttekstsr
dc.titleFenomenologija spektakla: scenski dizajn kao sredstvo konstrukcije događajasr
dc.title.alternativeFenomenology of Spectacle: Scene Designas Event Construction Instrumenten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПоповић, Живко; Реба, Дарко; Радивојевић, Радош; Суботић, Ирина; Тодоровић, Јелена; Реба, Дарко; Поповић, Живко; Дадић-Динуловић, Татјана; Феноменологија спектакла: сценски дизајн као средство конструкције догађаја; Феноменологија спектакла: сценски дизајн као средство конструкције догађаја;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/39660/Disertacija7966.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/39660/Disertacija7966.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7687


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији