Приказ основних података о дисертацији

Reengineering the company as modern management technique

dc.contributor.advisorNikolić, Milan
dc.contributor.otherSajfert, Zvonko
dc.contributor.otherMaksimović, Rado
dc.contributor.otherĆoćkalo, Dragan
dc.contributor.otherNikolić, Milan
dc.creatorПецић, Љиљана
dc.date.accessioned2020-07-03T13:15:16Z
dc.date.available2020-07-03T13:15:16Z
dc.date.issued2015-04-29
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4439
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija142607356905250.pdf?controlNumber=(BISIS)93765&fileName=142607356905250.pdf&id=3373&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=93765&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije142313214576716.pdf?controlNumber=(BISIS)93765&fileName=142313214576716.pdf&id=3256&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractU radu se iskazuje potreba za obavljanjem reinţenjeringa preduzeća (RP), kao radikalno novog totalnog procesnog organizovanja preduzeća sa tendencijom ostvarivanja TQM-a (totalno procesno organizovanje preduzeća po prvi put je inţenjering preduzeća (IR)). Takođe, u radu se daje odgovarajuća metodologija za obavljanje inţenjeringa I reinţenjeringa preduzeća i iskazuje ĉinjenica da obavljanje svakog inţenjeringa i reinţenjeringa preduzeća, kao i funkcionisanje TQM-a podrazumeva postojanje menadţmenta u preduzeću koji se stalno inovira. Rad istiĉe ĉinjenicu da u procesnom organizovanju preduzeća treba da se razlikuje selekcionistiĉki pristup koji prvenstveno odgovara naprednim preduzećima u razvijenoj svetskoj privredi i totalistiĉki pristup, koji rad obrađuje, a koji prevashodno odgovara svim ostalim preduzećima. Osnovni kriterijum koji odreĊuje kad koji pristup treba da bude upotrebljen je kvalitet posedovanne marketinške organizacione culture. Ako je posedovana marketinška organizaciona kultura zadovoljavajuća onda za ostvarivanje procesnog organizovanja treba da bude upotrebljen postojeći selekcionistiĉki pristup, dok u suprotnom sluĉaju, koji je daleko rasprostranjeni, treba da bude primenjen totalistiĉki pristup, koga rad obrađuje. U radu je obrađen model za identifikaciju kvaliteta postojeće marketinške organizacione kulture preduzeća i iskazan naĉin pokretanja reinţenjeringa na primeru konkretnog preduzeća sloţenog karaktera i naĉin kako se identifikuju koristi od njegovog obavljanja u poĉetnoj fazi obavljanja (prve dve godine od njegovog pokretanja). Obavljeno istraţivanje je prevashodno analitiĉko deskriptivnog karaktera u okviru kog se dokazivanje postavljenih operativnih hipoteza vršilo po odgovarajućim radnim poglavljima koja nose njihove nazive. Takođe, u sklopu obavljanja istraţivanja data su odgovarajuća razjašnjenja pojmova: vizija, misija, opšti cilj, strategija ostvarivanja opšteg cilja, identifikovanje radne strukture i strukture radnih procesa, modeliranje poslovne strukture i strukture poslovnih procesa, i definisanje procesne organizacione strukture preduzeća sa uspostavljanjem novog baziĉnog marketinški orjentisanog organizacionog modela. Ostvarivanje ovakvog organizacionog poduhvata definisano je odgovarajućom specijalnom grafiĉkom interpretacijom. Na primeru jednog sloţenog preduzeća dokazano je, kroz poĉetne rezultate, da jedan ovakav pristup daje zadovoljavajuće rezultate.sr
dc.description.abstractThe paper shows the need for the re-engineering of the company (RP), as performing a radical new process of organizing the total tendency of TQM implementation, called Enterprise Engineering (IE). It also provides an appropriate methodology for their performing and reflect the fact that the performance of each engineering and re-engineering enterprises, as well as the functioning of TQM, implies the existence of management in a company, that is constantly innovating. The paper highlights the fact that in the process organizing the company we shoulddistinguish differ process selection approach (that is suitable for advanced enterprises in developed world economy) and totalistic approach (which mainly corresponds to other companies). The main criterion that determines when that approach should be used, is the quality of subsumed marketing organizational culture. If the marketing possessed organizational culture is satisfactory then for the process of organizing should be used selection approach, while in the opposite case, which is far distributed, should be applied totalistic approach, which this paper deals with. The paper describes a model for identification the quality of the existing marketing organizational culture, of the company and shown the way to start re-engineering through example of a particular complex company and find way how to identify the benefits of its performance in the beginning phase (the first two years of its launch). Conducted research has primarily analytical-descriptive character, within which is done proving the set of operational hypotheses through relevant chapters which take their names. Also, through research performing are given adequate clarifications of terms: vision, mission, objective, strategy for achieving public goals, identifying the labor structure and structure of work processes, modeling the business structure and the structure of business processes, defining process organized structure of the company to establish a new base market oriented organizational model. The exercise of such organizational enterprise defines appropriate special graphical interpretation.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Технички факултет Михајло Пупин, Зрењанинsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectFunkcijasr
dc.subjectFunctionen
dc.subjectstrukturasr
dc.subjectprocessr
dc.subjectupravljanje na dugi roksr
dc.subjectvizijasr
dc.subjectmisijasr
dc.subjectopšti ciljsr
dc.subjectradna strukturasr
dc.subjectposlovna strukturasr
dc.subjectprocesna strukturasr
dc.subjectorganizaciona strukturasr
dc.subjectimplementacijasr
dc.subjectinspekcijasr
dc.subjectQMSsr
dc.subjectTQMsr
dc.subjectrazvoj procesasr
dc.subjectneprekidni razvojsr
dc.subjectstalni razvojsr
dc.subjectstructureen
dc.subjectprocessen
dc.subjectlong-term managingen
dc.subjectvisionen
dc.subjectmissionen
dc.subjectobjectiveen
dc.subjectbusinessstructureen
dc.subjectprocess structureen
dc.subjectorganizationen
dc.subjectimplementationen
dc.subjectinspectionen
dc.subjectQMSen
dc.subjectTQMen
dc.subjectdevelopment processen
dc.subjectcontinuous developmenten
dc.subjectongoing developmenten
dc.subjectengineering processesen
dc.titleReinženjering preduzeća kao tehnika savremenog menadžmentasr
dc.titleReengineering the company as modern management techniqueen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractНиколић Милан; Сајферт Звонко; Максимовић Радо; Ћоћкало Драган; Николић Милан; Pecić Ljiljana; Реинжењеринг предузећа као техника савременог менаджмента; Реинжењеринг предузећа као техника савременог менаджмента;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32947/Disertacija8.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32948/IzvestajKomisije8.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32947/Disertacija8.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32948/IzvestajKomisije8.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4439


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији