Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Interfejs tela i grada u modernističkoj književnosti Virdžinije Vulf
Interface between body and city in Virginia Woolf's modernist fiction
dc.contributor.advisor | Paunović, Zoran | |
dc.creator | Pršić, Jelena Lj. | |
dc.date.accessioned | 2016-01-05T13:42:18Z | |
dc.date.available | 2016-01-05T13:42:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T12:22:19Z | |
dc.date.issued | 2013-05-15 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=400 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4029 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6105/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43925519 | |
dc.description.abstract | Rad se bavi modernističkim romanima britanske spisateljice Virdžinije Vulf, sa ciljem da pokaže da se u osnovi modernističke književnosti ove autorke nalazi koncepcija interfejsa – dvosmerne veze između tela i grada. Posebno se naglašava da su za istraživanje odabrani romani sa modernističkim karakteristikama, uz ukazivanje na to da upravo ova dela doprinose sveprisutnosti i prikazu relacije između junaka i grada na fiktivnoj sceni. Romani kojima se rad bavi su: Džejkobova soba, Gospođa Dalovej, Ka svetioniku, Orlando, Talasi, Flaš i Godine. Ključne metode koje se koriste u radu su sledeće: definicija, konkretizacija, analiza, interpretacija i indukcija. Definišu se osnovna hipoteza i pomoćne hipoteze, ciljevi i korišćeni pojmovi; konkretizuju se tvrdnje na primerima relevantnih romana; primeri se analiziraju i interpretiraju; na osnovu rezultata izvodi se opšti zaključak. U radu se pozajmljuje termin interfejs od savremene teoretičarke Elizabet Gros, kojim ova autorka definiše odnos između tela i grada, određujući ga kao „dvosmernu vezu“ ili „koizgradnju“ (Grosz 1992: 248). Od iste teoretičarke prihvataju se i određenja tela i grada. Telo se razume kao svojevrsna integracija fizičke i psihosocijalne strane biće, to jest kao „sociokulturni artefakt“ (Grosz 1992: 241). Pod gradom, shodno ovoj teoriji, podrazumevaju se živi i neživi, materijalni i nematerijalni, konkretni i apstraktni elementi urbanog entiteta (Grosz 1992: 244). Međutim, vrednovanjem (ne nužno urbane) građevine – osnovne jedinice urbane forme – kao pojmovnog dela grada i dovođenjem građenja i (raz)gradnje u suštinsku vezu sa gradom, u radu se u izvesnoj meri širi definicija grada Elizabet Gros. Rad se poziva i na teoriju popularne kulture Džona Fiska, koja popularnu kulturu vidi kao proizvod koji se aktivno stvara u susretu ljudi i industrije kulture (Fisk 2001: 32), u procesu u kome pojedinci prihvaćeni proizvod modifikuju i prilagođavaju sebi (Fisk 2001: 36). Ova teorija dozvoljava da se popularna kultura tumači kao polje na kome se odvija interfejs tela i gradske kulture oličene u kulturi industrije. Takođe, rad se osvrće i na teorijske stavove Anrija Bergsona o vezi između duha i tela, kao i na određenja urbanističke nauke, koja proučava grad... | sr |
dc.description.abstract | The thesis is concerned with the modernist novels of British writer Virginia Woolf, with the aim of proving that this novelist’s modernist literature is based upon the concept of interface – a two-way relationship between body and city. Especially emphasised is the fact that the thesis deals with the novels written in a modernist manner, as precisely these works contribute to the omnipresence of the body-city linkage and its presentation on the fictional scene. The novels selected for the research are the following: Jacob’s Room, Mrs. Dalloway, To the Lighthouse, Orlando, The Waves, Flush, and The Years. The key methods used during the research are: definition, concretisation, analysis, interpretation, and induction. The author defines the main hypothesis and the sub-hypotheses, the goals of the research and the concepts it uses; the author’s claims are concretised through the examples of the relevant novels; the examples undergo analysis and interpretation; an overall conclusion is induced on the basis of the results gained. From Elizabeth Grosz, a contemporary theoretician, the paper borrows the term interface, used by Grosz to define the relationship between body and city, seen as a “two-way linkage“ or “cobuilding“ (Grosz 1992: 248). The study also accepts Grosz’s notions of body and city, body being understood as a certain integration of physical and psychosocial sides of a human subject, that is, as a “sociocultural artifact“ (Grosz 1992: 241), and city being understood as all living and non-living, material and non-material, concrete and abstract elements of an urban entity (Grosz 1992: 244). However, by considering a (not necessarily urban) building – the elementary unit of an urban form – a notional part of the city, and by recognising a fundamental relation of the acts of building/structuring and (de)structuring with the idea of city, the study extends the limits of Grosz’s city definition to a certain extent. The paper also makes use of John Fiske’s theory of popular culture, in which popular culture is seen as a product actively created in the encounter between people and the culture industry (Fisk 2001: 32), in a process in which individuals accept ... | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Филолошки факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | Virdžinija Vulf | sr |
dc.subject | Virginia Woolf | en |
dc.subject | modernist novel | en |
dc.subject | interface | en |
dc.subject | body | en |
dc.subject | city | en |
dc.subject | building | en |
dc.subject | room | en |
dc.subject | the modern | en |
dc.subject | popular culture | en |
dc.subject | clothing | en |
dc.subject | modernistički roman | sr |
dc.subject | interfejs | sr |
dc.subject | telo | sr |
dc.subject | grad | sr |
dc.subject | građevina | sr |
dc.subject | soba | sr |
dc.subject | moderno | sr |
dc.subject | popularna kultura | sr |
dc.subject | odeća | sr |
dc.title | Interfejs tela i grada u modernističkoj književnosti Virdžinije Vulf | sr |
dc.title | Interface between body and city in Virginia Woolf's modernist fiction | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY | |
dcterms.abstract | Пауновић, Зоран; Пршић, Јелена Љ.; Интерфејс тела и града у модернистичкој књижевности Вирджиније Вулф; Интерфејс тела и града у модернистичкој књижевности Вирджиније Вулф; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/32135/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.doi | 10.2298/bg20130515prsic | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4029 |