Приказ основних података о дисертацији

Developing and improving the method for measuring the level of traffic safety at the territory

dc.contributor.advisorVujanić, Milan
dc.contributor.otherLipovac, Krsto
dc.contributor.otherJovanović, Dragan
dc.creatorPešić, Dalibor R.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:13:27Z
dc.date.available2016-01-05T12:13:27Z
dc.date.available2020-07-03T09:12:23Z
dc.date.issued2012-11-28
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2662
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=336
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:5974/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=42623503
dc.description.abstractроблем безбедности саобраћаја на глобалном нивоу је један од водећих проблема, са којим се сусрећу све земље света, почев од развијених, па све до неразвијених земаља. Кључ успеха у свакој области, па и у унапређењу безбедности саобраћаја огледа се првенствено у успешном и прецизном дефинисању постојећег стања, чиме се ствара могућност за достизање постављених циљева. За прецизно дефинисање постојећег стања неопходна су одговарајућа мерења, па се слична аналогија може применити и у области безбедности саобраћаја. На глобалном нивоу још увек није усаглашена и установљена процедура мерења и оцењивања стања у безбедности саобраћаја, између осталог и због тога што је безбедност саобраћаја комплексна област и што на безбедност саобраћаја утичу многи фактори, који су међусобно најчешће у јакој корелацији. Дакле, у безбедности саобраћаја још увек није успостављен прецизан и међународно признат и усвојен ''топломер'', који би указао на небезбедност или безбедност и који би указао на кључне области деловања у безбедности саобраћаја. У досадашњој пракси мерења и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја користе се најчешће подаци о саобраћајним незгодама и последицама саобраћајних незгода. Овакав, тзв. традиционални приступ мерења и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја је реактивни приступ, где се на основу излазних резултата оцењује стање. Међутим, тенденција у данашњем, савременом приступу је тзв. проактивно, односно превентивно деловање, које подразумева да се оцени стање у безбедности саобраћаја без познавања података о броју и последицама саобраћајних незгода, али и да се оцени стање у безбедности саобраћаја и пре догађања прве саобраћајне незгоде. Овакав приступ је широко прихваћен у последње време у безбедности саобраћаја представља и тзв. ''хумани приступ'' унапређења безбедности саобраћаја.sr
dc.description.abstractThe problem of traffic safety at the global level is a major problem faced by all countries of the world, from developed, to underdeveloped countries. The key to success in every field, including the improving of traffic safety is reflected primarily in the successful and precise definition of the current situation, which creates the possibility of achieving the set of goals. For a precise definition of the current situation it is required appropriate measurements, and a similar analogy can be applied in the field of traffic safety. At the global level has not yet been agreed and established procedures for measuring and assessing the situation in road safety, among other things, because road safety is a complex area and affected by many factors, which are usually mutually highly correlated. So, it has not been established and precise internationally recognized and adopted ''thermometer'' in the field of traffic safety, which would indicate unsafety or safety and that would indicate the key areas of activity in road safety. In the current practice of measuring and evaluating of traffic safety level it is commonly used data on road accidents and the consequences of accidents. This, so-called traditional approach to measuring and assessing traffic safety level is reactive approach, which is based on the output assessing. However, the tendency in today's modern approach is so-called proactive and preventive action, which means to assess the state of traffic safety without knowledge of the number and consequences of accidents, but also to assess the state of the traffic safety before the events of the first accident. This approach is widely adopted in recent times in traffic safety and is also called ''humane approach'' to improving road safety.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/36027/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectБезбедност саобраћајаsr
dc.subjectTraffic Safetyen
dc.subjectRoad Safety Indicatorsen
dc.subjectTraffic Safety Levelen
dc.subjectMeasuring and Assessing Road Safetyen
dc.subjectTerritoryen
dc.subjectПоказатељи безбедности саобраћајаsr
dc.subjectНиво безбедности саобраћајаsr
dc.subjectМерење и оцена нивоа безбедности саобраћајаsr
dc.subjectПодручјеsr
dc.titleРазвој и унапређење метода нивоа безбедности саобраћаја на подручјуsr
dc.titleDeveloping and improving the method for measuring the level of traffic safety at the territoryen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractВујанић, Милан; Јовановић, Драган; Липовац, Крсто; Пешић, Далибор Р.; Razvoj i unapređenje metoda nivoa bezbednosti saobraćaja na području;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15492/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15492/Disertacija.pdf
dc.identifier.doi10.2298/bg20121128pesic
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2662


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији