Search
Now showing items 1-10 of 23
Језичке способности код деце са дислексијом
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 29-09-2016)
Општи циљ истраживања био је да се утврде језичке способности код деце са дислексијом млађег школског узраста.
Истраживање је обављено у периоду од септембра 2014. године до маја 2015. године. Испитана су 992 детета. Узорак ...
Индикатори школског постигнућа глувих и наглувих ученика основношколског узраста
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 28-09-2016)
Унапређивање образовних могућности глувих и наглувих ученика и
стварање подстицајних услова за остваривање школског постигнућа један је од
главних задатака савремене школе. Циљ истраживања је био испитати
индикаторе школског ...
Когнитивни стилови учења адолесцената са дислексијом / Cognitive learning styles of adolescents with dyslexia
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 13-06-2016)
Дислексија представља необјашњиву тешкоћу у читању која постоји упркос нормалној
интелигенцији, одговарајућем сензорном и моторном функционисању и адекватним
условима за учење. Измењена, атипична обрада података сматра се ...
Специфичност организације слободног времена глуве и наглуве деце у породици и интернату
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 28-09-2016)
Слободно време је време које је проведено изван посла, рада или учења и време које искључује обављање свакодневних активности као што су исхрана и спавање. Слободно време није само супротност раду и плаћеном послу, већ је ...
Карактеристике партиципације деце с церебралном парализом
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 13-10-2016)
Циљ истраживања је био да се утврде карактеристике партиципације деце с церебралном парализом у кућном окружењу, окружењу заједнице и породичним активностима, као и да се испита на који начин је ова партиципација условљена ...
Специфичности културе глувих и наглувих особа у Србији
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 28-09-2016)
Појам ,,културе’’ један је од појмова који се највише користе у савременом
свету.
Бројна су схватања и одређивања културе. Постоји око 450 дефиниција, што
поставља културу у најдефинисаније области. Ове дефиниције културе ...
Превенција ситуације хендикепа старих особа кроз подршку активном старењу / Prevention of elderly people's handicap situation through active aging support
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 13-07-2016)
Увод: Становништво Републике Србије је међу најстаријом популацијом на свету. Старење отежава остваривање животних навика и доводи особу у „ситуацију хендикепа”, коју по Квебешком моделу дефинишемо мерењем нивоа остваривања ...
Вербални и невербални аспекти егзекутивних функција код деце са сметњама у развоју
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 14-09-2016)
Рани основношколски узраст представља изразито динамичан период у
коме се одиграва значајан напредак у развоју бројних когнитивних способности и
вештина које су неопходне за адекватан школски успех. То је уједно и период
када ...
Разумевање и употреба глаголских времена код деце са кохлеарним имплантом
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 30-09-2016)
Разумевање говора је комплексан процес који подразумева перцепцију,
препознавање и интерпретацију језичких симбола. За разумевање говорне поруке
неопходна је очуваност свих структура које учествују у пријему, преносу ...
Базичне академске вештине деце са развојним поремећајем координације
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 30-09-2016)
У савременој педагошкој пракси, веома је актуелна расправа о концепту неочекиваних тешкоћа у неким областима развоја, учења и адаптације са којима се суочавају деца у периоду поласка у школу и у првим годинама школовања. ...