Приказ основних података о дисертацији
Pejzaži Modifikovanog Sveta.transdisciplinarni Pristup Fotografiji I Pejzažu U Umetnosti Posle 2000. Godine
dc.contributor.advisor | Šuvaković, Miodrag | |
dc.contributor.other | Stanković, Maja | |
dc.contributor.other | Dedić, Nikola | |
dc.creator | Matić, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T10:46:25Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T10:46:25Z | |
dc.date.issued | 2024-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/44415-pejzazi-modifikovanog-svetatransdisciplinarni-pristup-fotografiji-i-pejzazu-u-umetnosti-posle-2000-godine | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22250 | |
dc.description.abstract | Doktorska disertacija Pejzaži modifikovanog sveta. Transdisciplinarni pristup fotografiji i pejzažu u umetnosti posle 2000. godine, analizira fotografiju i pejzaž kroz teorijske i umetničke prakse 20. i 21. veka. Glavna hipoteza disertacije polazi od toga da fotografija ima najviše sličnosti sa pejzažem. Oboje su podložni različitim transformacijama i modifikacijama. Pored uvoda i rezimea disertacija se sastoji od pet glavnih poglavlja. U prvom poglavlju postavljeni su temelji istraživanja kroz nekoliko hipoteza Vilijama Mičela o pejzažu koje su dovedene u vezu sa fotografijom. U okviru drugog poglavlja razmatran je odnos fotografije i pejzaža u modernizmu kroz određena istorijska, društvena i kulturna dešavanja, teoriju i fotografsku praksu. U fokusu trećeg poglavlja su teorije fotografije strukturalizma i poststrukturalizma kao i primeri tretmana fotografije i pejzaža u radovima umetnika konceptualne umetnosti i postmodernizma. Teorija i umetnička praksa u vreme digitalne fotografije su razmotreni u četvrtom poglavlju. Naspram prethodnih u kojima su analizirani primeri internacionale fotografske i umetničke scene, peto ujedno i poslednje poglavlje posvećeno je dešavanjima i primerima percepcije fotografije i pejzaža na nacionalnoj umetničkoj sceni od sedamdesetih godina 20. veka i pojave nove umetničke prakse do radova najnovije umetničke produkcije. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Универзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК) | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет Сингидунум | en |
dc.subject | photography; landscape; space; transformation; structuralism; poststructuralism, modernism; postmodernism and digital photography. | sr |
dc.subject.classification | Umetnost i mediji | sr |
dc.title | Pejzaži Modifikovanog Sveta.transdisciplinarni Pristup Fotografiji I Pejzažu U Umetnosti Posle 2000. Godine | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159721/bitstream_159721.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159720/bitstream_159720.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22250 |