Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorГрубанов, Иван Ј.
dc.contributor.otherШћепановић, Владислав С.
dc.contributor.otherЛађушић, Марко Р.
dc.contributor.otherЗдравковић, Драган Б.
dc.contributor.otherРаковић, Бранко
dc.creatorВучковић, Вељко Ж.
dc.date.accessioned2024-02-05T15:09:00Z
dc.date.available2024-02-05T15:09:00Z
dc.date.issued2023-06-15
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/592
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22189
dc.description.abstractДокторски уметнички пројекат Након оригинала – слика између репродукције и властитости: изложба слика бави се испитивањем схватања појма оригиналности у уметности, и то из више углова посматрања. Покушаћемо да проучимо ту проблематику користећи два приступа – хронолошки, који представља историјски преглед догађаја и дијахронијски, којим настојимо да сагледамо и тумачимо исту проблематику у различитим временским периодима. Поступак истраживања подразумева теоријско проучавање, емпиријско разматрање, документовање и интертекстуално преиспитивање, а све то користећи цитатни еклектицизам и ослањајући се на низ метода о којима ће накнадно бити речи. Кључним за детаљно испитивање чини се следеће: међусобни однос концепата оригинала, копије и репродукције; изнова проглашавана наводна смрт сликарства; веза сликарства, фотографије и филма; кључна улога онога што је Валтер Бењамин назвао ауром; помак од структурализма ка постструктурализму; успостављање деконструкције од Жака Дериде; утемељење интертекстуалности; есеји о ауторству Ролана Барта и Мишела Фукоа; тумачење уметничког дела као отвореног од стране Умберта Ека; запажања о ризому Жила Делеза и Феликса Гатарија; развитак и продор уметничког геста познатог као апропријација у постмодернизму; означавање једног сегмента савремене уметности као постпродукцијског од стране Николаса Буриоа итд. Исцрпно ишчитавање ових, као и сродних хипотеза, помогло би при стварању једног јасног теоријског приказа који би деловао као пандан практичном делу.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectоригиналност; репродукција; копија; сликарство; ауторство; аура; постмодернизам; апропријација; редимејд; фотографија; фотореализам; филм; постструктурализам; интертекстуалност; деконструкцијаen
dc.titleНакон оригинала-слика између репродукције и властитости: изложба сликаen
dc.typeotheren
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159059/Veljko_Vuckovic_Nakon_originala_slika_izmedju_reprodukcije_i_vlastitosti.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159060/IZVESTAJ_KOMISIJE_VELJKO_VUCKOVIC.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22189


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији