Приказ основних података о дисертацији
Након оригинала-слика између репродукције и властитости: изложба слика
dc.contributor.advisor | Грубанов, Иван Ј. | |
dc.contributor.other | Шћепановић, Владислав С. | |
dc.contributor.other | Лађушић, Марко Р. | |
dc.contributor.other | Здравковић, Драган Б. | |
dc.contributor.other | Раковић, Бранко | |
dc.creator | Вучковић, Вељко Ж. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:09:00Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:09:00Z | |
dc.date.issued | 2023-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/592 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/22189 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички пројекат Након оригинала – слика између репродукције и властитости: изложба слика бави се испитивањем схватања појма оригиналности у уметности, и то из више углова посматрања. Покушаћемо да проучимо ту проблематику користећи два приступа – хронолошки, који представља историјски преглед догађаја и дијахронијски, којим настојимо да сагледамо и тумачимо исту проблематику у различитим временским периодима. Поступак истраживања подразумева теоријско проучавање, емпиријско разматрање, документовање и интертекстуално преиспитивање, а све то користећи цитатни еклектицизам и ослањајући се на низ метода о којима ће накнадно бити речи. Кључним за детаљно испитивање чини се следеће: међусобни однос концепата оригинала, копије и репродукције; изнова проглашавана наводна смрт сликарства; веза сликарства, фотографије и филма; кључна улога онога што је Валтер Бењамин назвао ауром; помак од структурализма ка постструктурализму; успостављање деконструкције од Жака Дериде; утемељење интертекстуалности; есеји о ауторству Ролана Барта и Мишела Фукоа; тумачење уметничког дела као отвореног од стране Умберта Ека; запажања о ризому Жила Делеза и Феликса Гатарија; развитак и продор уметничког геста познатог као апропријација у постмодернизму; означавање једног сегмента савремене уметности као постпродукцијског од стране Николаса Буриоа итд. Исцрпно ишчитавање ових, као и сродних хипотеза, помогло би при стварању једног јасног теоријског приказа који би деловао као пандан практичном делу. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | оригиналност; репродукција; копија; сликарство; ауторство; аура; постмодернизам; апропријација; редимејд; фотографија; фотореализам; филм; постструктурализам; интертекстуалност; деконструкција | en |
dc.title | Након оригинала-слика између репродукције и властитости: изложба слика | en |
dc.type | other | en |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159059/Veljko_Vuckovic_Nakon_originala_slika_izmedju_reprodukcije_i_vlastitosti.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/159060/IZVESTAJ_KOMISIJE_VELJKO_VUCKOVIC.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_22189 |