Приказ основних података о дисертацији

Evaluacija informaciono-komunikacionih resursa zasnovana na primeni metoda višekriterijumskog odlučivanja

dc.contributor.advisorKarabašević, Darjan
dc.contributor.otherBrzaković, Miodrag
dc.contributor.otherKarabašević, Darjan
dc.contributor.otherPredić, Bratislav
dc.creatorЈауковић-Јоцић, Кристина
dc.date.accessioned2023-04-14T13:26:42Z
dc.date.available2023-04-14T13:26:42Z
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija160035388347095.PDF?controlNumber=(BISIS)115016&fileName=160035388347095.PDF&id=16709&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=115016&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije160035389020279.pdf?controlNumber=(BISIS)115016&fileName=160035389020279.pdf&id=16710&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21369
dc.description.abstractРазвој информационо-комуникационих технологија довео је до револуције и промене начина пословања у различитим областима. Последично, ни област образовања није остала имуна на поменуте промене те је постепено долазило до интеграције образовног процеса и поменутих технологија. Као резултат наведеног дошло је до развоја платформи за даљинско учење и организације онлајн курсева различитог типа. Овакав начин учења је променио улогу полазника који су сада активније укључени у сам процес едукације. Такође, овакав вид учења посебно одговара старијој групацији као и оним полазницима који због различитих обавеза нису у могућности да присуствују предавањима. Данас је у понуди велики број различитих онлајн курсева са тенденцијом повећања тог броја. У циљу повећања атрактивности појединог курса неопходно је водити рачуна о различитим аспектима који утичу на квалитет одређеног онлајн курса. У том смислу, неопходно је вршити одговарајуће процене и поређења са конкурентским курсевима, како би се установило које то перформансе представљају предности одређеног курса, а које је потребно унапредити. Поред тога, пожељно је с времена на време дефинисати и позицију у односу на конкурентску понуду. Погодно средство за постизање наведеног циља могу бити методе вишекритеријумског одлучивања. У овој докторској дисертацији је предложена примена модела заснована на следећим методама вишекритеријумског одлучивања: EDAS, PIPRECIA и Interval valued triangular фази ARAS методама. Примена наведеног модела ће омогућити дефнисање кључних критеријума који су важни полазницима курсева и на основу којих одређују квалитет одређеног курса, као и дефинисање позиције курсева међусобним поређењем истих. У циљу уважавања неизвесности са којим је скопчано одлучивање, уведени су и interval valued triangular фази бројеви, како би добијени резултати били што релевантнији и поузданији.sr
dc.description.abstractRazvoj informaciono-komunikacionih tehnologija doveo je do revolucije i promene načina poslovanja u različitim oblastima. Posledično, ni oblast obrazovanja nije ostala imuna na pomenute promene te je postepeno dolazilo do integracije obrazovnog procesa i pomenutih tehnologija. Kao rezultat navedenog došlo je do razvoja platformi za daljinsko učenje i organizacije onlajn kurseva različitog tipa. Ovakav način učenja je promenio ulogu polaznika koji su sada aktivnije uključeni u sam proces edukacije. Takođe, ovakav vid učenja posebno odgovara starijoj grupaciji kao i onim polaznicima koji zbog različitih obaveza nisu u mogućnosti da prisustvuju predavanjima. Danas je u ponudi veliki broj različitih onlajn kurseva sa tendencijom povećanja tog broja. U cilju povećanja atraktivnosti pojedinog kursa neophodno je voditi računa o različitim aspektima koji utiču na kvalitet određenog onlajn kursa. U tom smislu, neophodno je vršiti odgovarajuće procene i poređenja sa konkurentskim kursevima, kako bi se ustanovilo koje to performanse predstavljaju prednosti određenog kursa, a koje je potrebno unaprediti. Pored toga, poželjno je s vremena na vreme definisati i poziciju u odnosu na konkurentsku ponudu. Pogodno sredstvo za postizanje navedenog cilja mogu biti metode višekriterijumskog odlučivanja. U ovoj doktorskoj disertaciji je predložena primena modela zasnovana na sledećim metodama višekriterijumskog odlučivanja: EDAS, PIPRECIA i Interval valued triangular fazi ARAS metodama. Primena navedenog modela će omogućiti defnisanje ključnih kriterijuma koji su važni polaznicima kurseva i na osnovu kojih određuju kvalitet određenog kursa, kao i definisanje pozicije kurseva međusobnim poređenjem istih. U cilju uvažavanja neizvesnosti sa kojim je skopčano odlučivanje, uvedeni su i interval valued triangular fazi brojevi, kako bi dobijeni rezultati bili što relevantniji i pouzdaniji.sr
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије „МЕФ“sr
dc.sourceУниверзитет Привредна академија у Новом Садуsr
dc.subjectОнлајн курсевиsr
dc.subjectOnlajn kursevisr
dc.subjectelektronsko učenjesr
dc.subjectinformacione tehnologijesr
dc.subjectvišekriterijumsko odlučivanjesr
dc.subjectEDAS metodasr
dc.subjectPIPRECIA metodasr
dc.subjectARAS-F metodasr
dc.subjectелектронско учењеsr
dc.subjectинформационе технологијеsr
dc.subjectвишекритеријумско одлучивањеsr
dc.subjectEDAS методаsr
dc.subjectPIPRECIA методаsr
dc.subjectARAS-F методаsr
dc.titleЕвалуација информационо-комуникационих ресурса заснована на примени метода вишекритеријумског одлучивањаsr
dc.title.alternativeEvaluacija informaciono-komunikacionih resursa zasnovana na primeni metoda višekriterijumskog odlučivanjasr
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseAttribution-NonCommercial-NoDerivs
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150627/Izvestaj_komisije_13467.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150626/Disertacija_13467.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21369


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији