Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorGračanin, Olivera
dc.contributor.otherKljajić, Ivan
dc.contributor.otherMilijanović, Dobrivoje
dc.contributor.otherGračanin, Olivera
dc.creatorCrnogorac, Danilo
dc.date.accessioned2022-12-03T09:18:34Z
dc.date.available2022-12-03T09:18:34Z
dc.date.issued2022-05-09
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija164086145594468.pdf?controlNumber=(BISIS)119913&fileName=164086145594468.pdf&id=19370&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=119913&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije164086146423637.pdf?controlNumber=(BISIS)119913&fileName=164086146423637.pdf&id=19371&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20966
dc.description.abstractDoktorski umetnički projekat Ritam svih tih finih delova ima za cilj da istraži i predstavi smernice u dizajnu zvuka savremenog nemog filma. Kroz analizu reprezentativnih filmskih dela pokušao sam da ustanovim pravila i postupke koji neverbalnim zvukom uspevaju da ozvuče film u XXI veku i time održe pažnju publici naviknutoj na dijaloške filmove. Osvrnuo sam se i na dva kratkometražna igrana filma na kojima sam prethodno radio kao dizajner zvuka. Stečena saznanja sam potom primenio u stvaranju kratkometražnog dokumentarnog nemog filma, a u ovoj pisanoj eksplikaciji detaljno opisao proces pripreme, snimanja i postprodukcije filma. Konačno, nakon teorijskog istraživanja i praktičnog rada uspeo sam da u zaključku sastavim neku vrstu priručnika budućim stvaraocima, kako bih im pomogao u dizajnu zvuka nekog narednog savremenog nemog filma. U izradi doktorskog umetničkog projekta primenjeni su istorijski i eksperimentalni metodi umetničkog istraživanja, korišćena je štampana i elektronska literatura i, naravno, analizirani sati igranih i dokumentarnih filmova.sr
dc.description.abstractThe main goal of my doctoral project, Ritam svih tih finih delova (The rhythm of all those delicate parts), is to explore and present the guidelines of a modern silent film sound design. By analyzing representative films, I tried to determine the norms and processes for creating a non-verbal film sound in the XXI century which can make audiences pay attention even though they are used to watching films with dialogue. I also leveraged my experience from the sound design work I did on two short fiction films. Subsequently, I used that knowledge to create a short silent documentary and documented every detail of the preparation, shooting and film post-production in this explication. Finally, after completing the theoretical research and practical work, I succeeded in composing a kind of handbook for future filmmakers, with the aim of helping them in designing sound of their own modern silent films. I used historical and experimental methods of artistic research, printed and electronic literature and, of course, analyzed hours of fiction and documentary films in writing this doctoral project.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Akademija umetnostisr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectZvuk savremenog nemog filmasr
dc.subjectThe sound of modern silent filmen
dc.titleRitam svih tih finih delova – Zvuk savremenog nemog filmasr
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseAttribution-ShareAlike
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147633/Disertacija_12899.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147634/Izvestaj_komisije_12899.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20966


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији