Приказ основних података о дисертацији

Diorama: Iz života drugih - aproprijacija tragova kao gest umetničke igre

dc.contributor.advisorBlanuša, Milan
dc.contributor.otherVojvodić, Marina
dc.contributor.otherBlanuša, Milan
dc.contributor.otherAntić, Milan
dc.contributor.otherMarinkov, Pavlović, Lidija
dc.contributor.otherRančić, Vlado
dc.creatorДимитријевић, Александар
dc.date.accessioned2022-12-03T09:18:21Z
dc.date.available2022-12-03T09:18:21Z
dc.date.issued2020-11-27
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija159972927857496.pdf?controlNumber=(BISIS)114995&fileName=159972927857496.pdf&id=16644&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114995&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije159972928735910.pdf?controlNumber=(BISIS)114995&fileName=159972928735910.pdf&id=16645&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20959
dc.description.abstractДокторски уметнички пројекат Диорама: Из живота других - aпропријација траговa као гест уметничке игре је мотивисан питањима о природи уметничких норми у овом (или било ком) свету уметности, о онтологији уметничког дела, тј. својствима по којима нешто може или не може бити уметност, као и питањима о односу између уметника, публике и институција. Пројекат се састоји из два дела: визуелног -изложбе која је приређена у галеријском простору и писаног дела у коме се образлажу поетско-теоријски аспекти рада.   Практична - визуелна реализација докторског уметничког пројеката је презентована у Галерији „Рефлектор“ у Ужицу током јуна 2020. године на изложби Из живота других. Реч је о вишемедијском делу реализованом у виду инсталације у којој су обухваћене три међусобно повезане концептуалне целине: Артефакти (време других), Из живота других и Складиште сећања.   У писаном делу, у прва два поглавља докторског пројекта, дат је увид у претходна уметничка истраживања кроз преглед уметничких процедура које су утицале на поступке стварања докторског уметничког пројекта. Уједно, дат је и увод у поетско-теоријски аспект рада, који даје предложени оквир за његово разумевање. Истражујемо аспекте рада који проблематизују дефиницију и статус уметничког дела. Сагласно Артуру Дантоу, узимам да је уметничко дело као уметничко могуће само у свету уметности, где се нешто преображава у уметност тек пошто уђе у однос са историјом, естетиком, економијом, политиком, итд. Истражујемо свет постмодерне (теорије) уметности, а на трагу Фредерика Џејмсона и Ив Мишоа. Треће поглавље је посвећено практичном делу истраживања кроз детаљну експликацију финалног рада и анализу појединачних радова. Финалном делу рада су претходиле две самосталне изложбе (Апропријације трагова из живота других, 2019, и Време других, 2020), као скице за финалну изложбу, и једна групна изложба (Limited, 2018) на којој је изведен рад Хвала на посети#3. Овај уметнички пројекат своје позитивно исходиште види у могућности да тражи од публике уметност на исти начин као и од уметника, и у проширењу сопственог језика сликарства кроз нове уметничке процедуре.  sr
dc.description.abstractDoktorski umetnički projekat Diorama: Iz života drugih - aproprijacija tragova kao gest umetničke igre je motivisan pitanjima o prirodi umetničkih normi u ovom (ili bilo kom) svetu umetnosti, o ontologiji umetničkog dela, tj. svojstvima po kojima nešto može ili ne može biti umetnost, kao i pitanjima o odnosu između umetnika, publike i institucija. Projekat se sastoji iz dva dela: vizuelnog -izložbe koja je priređena u galerijskom prostoru i pisanog dela u kome se obrazlažu poetsko-teorijski aspekti rada.   Praktična - vizuelna realizacija doktorskog umetničkog projekata je prezentovana u Galeriji „Reflektor“ u Užicu tokom juna 2020. godine na izložbi Iz života drugih. Reč je o višemedijskom delu realizovanom u vidu instalacije u kojoj su obuhvaćene tri međusobno povezane konceptualne celine: Artefakti (vreme drugih), Iz života drugih i Skladište sećanja.   U pisanom delu, u prva dva poglavlja doktorskog projekta, dat je uvid u prethodna umetnička istraživanja kroz pregled umetničkih procedura koje su uticale na postupke stvaranja doktorskog umetničkog projekta. Ujedno, dat je i uvod u poetsko-teorijski aspekt rada, koji daje predloženi okvir za njegovo razumevanje. Istražujemo aspekte rada koji problematizuju definiciju i status umetničkog dela. Saglasno Arturu Dantou, uzimam da je umetničko delo kao umetničko moguće samo u svetu umetnosti, gde se nešto preobražava u umetnost tek pošto uđe u odnos sa istorijom, estetikom, ekonomijom, politikom, itd. Istražujemo svet postmoderne (teorije) umetnosti, a na tragu Frederika DŽejmsona i Iv Mišoa. Treće poglavlje je posvećeno praktičnom delu istraživanja kroz detaljnu eksplikaciju finalnog rada i analizu pojedinačnih radova. Finalnom delu rada su prethodile dve samostalne izložbe (Aproprijacije tragova iz života drugih, 2019, i Vreme drugih, 2020), kao skice za finalnu izložbu, i jedna grupna izložba (Limited, 2018) na kojoj je izveden rad Hvala na poseti#3. Ovaj umetnički projekat svoje pozitivno ishodište vidi u mogućnosti da traži od publike umetnost na isti način kao i od umetnika, i u proširenju sopstvenog jezika slikarstva kroz nove umetničke procedure.  sr
dc.description.abstractThe doctoral art project Diorama: The lives of others - Apropriation of traces as gestual art is motivated by questions about the nature of artistic norms in this (or any) world of art, about the ontology of the work of art, more specific the properties by which something may or may not be art, as well as questions about the relationship between artists, audiences and institutions. The project consists of two parts: a visual-exhibition that was organized in the gallery space and a written part in which the poetic-theoretical aspects of the work are explained. The practical-visual realization of the doctoral art project was presented at the Reflector Gallery in Užice during June 2020 at the exhibition "From the lives of others" and was presented as a multimedia work realized as an installation that includes three interconnected conceptual units: Artifacts ( time of others), From the lives of others and the Warehouse of memories. In the written part, the first two chapters of the doctoral project provide insight into previous artistic research through an overview of artistic procedures that influenced the procedures for creating a doctoral art project and also an introduction to the poetictheoretical aspect of the work that provides a proposed framework for understanding. We explore aspects of the work that problematize the definition and status of the work of art. According to Arthur Danto, we take that a work of art as art is possible only in the "world of art", where something is transformed into art only after it enters into a relationship with history, aesthetics, economy, politics, etc. We explore the world of postmodern (theory) art, following in the footsteps of Frederic Jameson and Yves Michaud. The third chapter is dedicated to the practical part of the research through a detailed explication of the final paper and analysis of individual papers. The final part of the work was preceded by two solo exhibitions as sketches for the final exhibition and one group exhibition at which the work Thank You for Visiting was performed, part of which is included in the setting of the final part of the work. As this art project sees its positive starting point in the ability to ask the audience for art in the same way as from the artist, so it sees its starting point in the expanded action of its own language of painting through new artistic procedures.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Akademija umetnostisr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectапропријацијаsr
dc.subjectaproprijacijasr
dc.subjectappropriationen
dc.subjectartefacten
dc.subjectgameen
dc.subjecttraceen
dc.subjectpaintingen
dc.subjectauthoren
dc.subjectspecific objectsen
dc.subjectstatus of the work of arten
dc.subjectcontemporary arten
dc.subjectартефактsr
dc.subjectиграsr
dc.subjectтрагsr
dc.subjectсликарствоsr
dc.subjectауторsr
dc.subjectспецифичниобјектиsr
dc.subjectстатус уметничког делаsr
dc.subjectсавремена уметностsr
dc.subjectartefaktsr
dc.subjectigrasr
dc.subjecttragsr
dc.subjectslikarstvosr
dc.subjectautorsr
dc.subjectspecifičniobjektisr
dc.subjectstatus umetničkog delasr
dc.subjectsavremena umetnostsr
dc.titleДиорама: Из живота других - aпропријација траговa као гест уметничке игреsr
dc.title.alternativeDiorama: Iz života drugih - aproprijacija tragova kao gest umetničke igresr
dc.title.alternativeThe lives of others - Apropriation of traces asgestual arten
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147612/Disertacija_12881.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147613/Izvestaj_komisije_12881.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20959


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији