Приказ основних података о дисертацији

Вишеструки светови слике

dc.contributor.advisorBlanuša, Milan
dc.contributor.otherSredanović, Jelena
dc.contributor.otherŠćepanović, Vladislav
dc.contributor.otherRančić, Vlado
dc.contributor.otherDespotovski, Goran
dc.contributor.otherBlanuša, Milan
dc.creatorВојводић, Марина
dc.date.accessioned2022-12-03T09:17:56Z
dc.date.available2022-12-03T09:17:56Z
dc.date.issued2019-05-22
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija15508392672958.pdf?controlNumber=(BISIS)110250&fileName=15508392672958.pdf&id=12639&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110250&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije155083930316432.pdf?controlNumber=(BISIS)110250&fileName=155083930316432.pdf&id=12640&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20949
dc.description.abstractИстраживање је проистекло из нових функција и појавности које заузима слика у данашњем времену и његов циљ је био креирање пиктуралне инсталације која својом структуром може да демонстрира гледање као читање. Концепција докторског уметничког пројекта Режим слике – вишеструки светови слике базира се на хетерогеним сликарским и скулпторалним реализацијамa које су обједињене насловом Црвен конац плетен од сна. На изложби – докторском пројекту представљени су радови у распону од уметничких сликарских истраживања од слике сликарства већег формата апстрактне експресивне оријентације до пиктуралне инсталације који обједињују различите фазе истраживања. Истраживање је засновано на сучељавању формалистичких сликарских и нових медијских принципа кроз приближавање и укрштање различитих уметничких и не/уметничких структура; слике сликарства, фотографије, конструисаног пикторалног објекта или опросторења слике у специфичном амбијенту. Пиктурална инсталација је визуелни текст, конципиран као својеврсни размак могућих читања слике. Раскорак од сликарске реализације до рашчлањене – опросторене слике као специфичне пиктуралне инсталације у простору одређују различити не/сликарски поступци на слици и са сликом. Пројекат обухвата конструисане сликарске сегменте и објекте у простору који су изграђени од слика/комада и неуметничких материјала. Полазиште истраживања се базира на концепту отворености кроз који се рефлектују различите уметничке преокупације везане за феноменологију и значење слике данас. Поступак рада који обухвата различите типове слике; сликарска и скулпторална решења у форми поставке који може да упућује посматрача на раскорак могућих читања слике данас. Фазе рада се развијају кроз топографију интимног /личног простора кроз које се сликарским реализацијама, афектацијама и уметничким процедурама наговештавају различити/многоструки контексти, места и догађаји и из њих издвојене визуелне сензације фрагменти стварног који се визуелно структурирају налик структури снова. Топографија ових простора/светова може се ишчитавати кроз различите визуелне обрасце сликарских и фотографских фрагмената који отварају питања везана за перцептивни потенцијал слике данас и начине на који перципирамо простор око нас(реконтекстуализација пиктуралног у објектно). Ово становиште налази своју комуникациону основу са планираним програмом рада и процесом раз/градње дела који је усмерен на отварање структуре: отворено дело–форма–текст, и дословно отварање ишчитавања начина градње дела. Слика сликарства се и својом структуром показује кроз процес ишчитавања процеса градње, и тиме приближава и отвара ка језику. Пиктуралне инсталације Црвен конац плетен од сна су сликарски афекти, хетерогени пиктурални организми; својеврсне конструкције начињене од слика или сликовни механизми који настају из слике која се дословно отвара и на нови начин проблематизује пикторалност и може да сугерише нове услове, фрагментиране, расформиране и ослобођене пиктуралне реализације у другачијим режимимима обраде и интерпретације, тумачења и конструисања нових могућих светова слика – који осветљавају нове сликовне механизме рада и деловања.sr
dc.description.abstractIstraživanje je proisteklo iz novih funkcija i pojavnosti koje zauzima slika u današnjem vremenu i njegov cilj je bio kreiranje pikturalne instalacije koja svojom strukturom može da demonstrira gledanje kao čitanje. Koncepcija doktorskog umetničkog projekta Režim slike – višestruki svetovi slike bazira se na heterogenim slikarskim i skulptoralnim realizacijama koje su objedinjene naslovom Crven konac pleten od sna. Na izložbi – doktorskom projektu predstavljeni su radovi u rasponu od umetničkih slikarskih istraživanja od slike slikarstva većeg formata apstraktne ekspresivne orijentacije do pikturalne instalacije koji objedinjuju različite faze istraživanja. Istraživanje je zasnovano na sučeljavanju formalističkih slikarskih i novih medijskih principa kroz približavanje i ukrštanje različitih umetničkih i ne/umetničkih struktura; slike slikarstva, fotografije, konstruisanog piktoralnog objekta ili oprostorenja slike u specifičnom ambijentu. Pikturalna instalacija je vizuelni tekst, koncipiran kao svojevrsni razmak mogućih čitanja slike. Raskorak od slikarske realizacije do raščlanjene – oprostorene slike kao specifične pikturalne instalacije u prostoru određuju različiti ne/slikarski postupci na slici i sa slikom. Projekat obuhvata konstruisane slikarske segmente i objekte u prostoru koji su izgrađeni od slika/komada i neumetničkih materijala. Polazište istraživanja se bazira na konceptu otvorenosti kroz koji se reflektuju različite umetničke preokupacije vezane za fenomenologiju i značenje slike danas. Postupak rada koji obuhvata različite tipove slike; slikarska i skulptoralna rešenja u formi postavke koji može da upućuje posmatrača na raskorak mogućih čitanja slike danas. Faze rada se razvijaju kroz topografiju intimnog /ličnog prostora kroz koje se slikarskim realizacijama, afektacijama i umetničkim procedurama nagoveštavaju različiti/mnogostruki konteksti, mesta i događaji i iz njih izdvojene vizuelne senzacije fragmenti stvarnog koji se vizuelno strukturiraju nalik strukturi snova. Topografija ovih prostora/svetova može se iščitavati kroz različite vizuelne obrasce slikarskih i fotografskih fragmenata koji otvaraju pitanja vezana za perceptivni potencijal slike danas i načine na koji percipiramo prostor oko nas(rekontekstualizacija pikturalnog u objektno). Ovo stanovište nalazi svoju komunikacionu osnovu sa planiranim programom rada i procesom raz/gradnje dela koji je usmeren na otvaranje strukture: otvoreno delo–forma–tekst, i doslovno otvaranje iščitavanja načina gradnje dela. Slika slikarstva se i svojom strukturom pokazuje kroz proces iščitavanja procesa gradnje, i time približava i otvara ka jeziku. Pikturalne instalacije Crven konac pleten od sna su slikarski afekti, heterogeni pikturalni organizmi; svojevrsne konstrukcije načinjene od slika ili slikovni mehanizmi koji nastaju iz slike koja se doslovno otvara i na novi način problematizuje piktoralnost i može da sugeriše nove uslove, fragmentirane, rasformirane i oslobođene pikturalne realizacije u drugačijim režimimima obrade i interpretacije, tumačenja i konstruisanja novih mogućih svetova slika – koji osvetljavaju nove slikovne mehanizme rada i delovanja.sr
dc.description.abstractThe research emerged from the new functions and forms assumed by present day painting, and its objective was to create a pictorial installation structured in a way to demonstrate viewing as a reading exercise. The concept of the doctoral art project Imagery Mode - the Manifold Worlds of Painting, is based on heterogeneous painting and sculptural materializations integrated under the title "Red Thread Spun from Dreams". The exhibition-doctoral project presented works ranging from artistic exploration of large format paintings with abstract expressive orientation, to pictorial installations integrating the different research stages. The research is structured on the juxtaposition of formalistic pictorial and new media principles by means of linkage and crossing of various artistic and non/artistic structures; imagery of painting, photographs, constructed pictorial objects, or spatialisation of a picture in a specific environment. A pictorial installation is a visual text, conceived as a specific interval in potential readings of a picture. The gap between pictorial realization and disassembled-spatialised picture as a specific pictorial installation in a certain space is determined by different non/pictorial procedures applied within a picture and to the picture itself. The project encompasses constructed painting segments and objects in space made with paintings/pieces and nonartistic materials. Serving as the starting point of the research is the concept of openness through which various artistic preoccupations related to the phenomenology and meaning of painting today are reflected. The work process involves different types of imagery: pictorial and sculptural solutions offered in a way that may orient the observer towards the interval in potential readings of a painting today. The work phases evolve through the topography of the intimate/personal space, allowing pictorial realizations and sensations insinuating different/multiple contexts. The landscape of these spaces/worlds can be read from the various visual patterns of painted and photographic fragments that prompt questions about the perceptual potential of a painting today and the ways in which we perceive space around us. This viewpoint finds its communication basis through the planned work outline and the process of de/construction of an artwork aimed at opening the structure of a piece: unlocked work-form-text which is hinted by a literally "open" reading of the way the artwork is built. The imagery of painting is revealed by its own structure through the actual reading of the construction process, and is thus brought closer, confronted, correlated and opened up to language. The pictorial installations encompassed by "The Red Thread Spun from Dreams" embody the artistic disposition, the heterogeneous pictorial organisms. The specific constructions made from images or pictorial mechanisms arising from a painting which literally unwraps and problematizes picturability in a new way, can propose new conditions, as well as fragmented, anatomized and liberated pictorial realizations in different regimes of processing and interpretation, along with elucidation and construction of novel potential imagery worlds - illuminating new pictorial function and action mechanisms.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Akademija umetnostisr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectСликаsr
dc.subjectSlikasr
dc.subjectpaintingen
dc.subjectpictorial installationen
dc.subjectunlocked artworken
dc.subjectopen formen
dc.subjectstructureen
dc.subjecttexten
dc.subjectотворено делоsr
dc.subjectинсталацијаsr
dc.subjectсликовна конструкцијаsr
dc.subjectпиктурална инсталацијаsr
dc.subjectotvoreno delosr
dc.subjectinstalacijasr
dc.subjectslikovna konstrukcijasr
dc.subjectpikturalna instalacijasr
dc.titleРежим сликеsr
dc.title.alternativeВишеструки светови сликеsr
dc.title.alternativeRežim slikesr
dc.title.alternativeVišestruki svetovi slikesr
dc.title.alternativeMULTIPLE WORLDS OF IMAGESen
dc.title.alternativePICTURE MODEen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147583/Izvestaj_komisije_12865.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147582/Disertacija_12865.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20949


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији