Приказ основних података о дисертацији

Being and interpretation : the exegesis of Origen and its ontological postulations

dc.contributor.advisorPerišić, Vladan
dc.creatorStojanović, Marina
dc.date.accessioned2021-12-22T14:40:08Z
dc.date.available2021-12-22T14:40:08Z
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttp://harvester.rcub.bg.ac.rs/handle/123456789/11848
dc.identifier.urihttps://uvidok.rcub.bg.ac.rs/bitstream/handle/123456789/3995/Referat.pdf
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8406
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:24634/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=53422089
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18851
dc.description.abstractЦиљ приложеног рада јесте испитивање кључних онтолошких концепата који као интерпретативни контекст претходе тумачењу библијског текста, док, с друге стране, у сапрожимању са текстом добијају своју специфичну онтолошку садржину и значење чиме представљају Оригеново схватање и тумачење бића. Тумачење бића, тј. темељних метафизичких питања о томе шта јесте, како постоји, откуда потиче и куда се креће то што бивствује, шта јесте истинито и које су одреднице које описују истинито биће, нашло је у споју са библијским текстом свој јединствени облик код Оригена и тако начинило прво хришћанско систематично учење о бићу прожето мноштвом изванхришћанских елемената. На темељу чињенице да он нескривено настоји да сваки богословски став образложи аргументима из Писма, могуће је говорити о најдубљем и најпотпунијем прожимању библијских стихова и теолошких ставова што се може установити и визуелним прегледањем Оригенових коментара, али и текстова другачије сврхе. Међутим, иако Ориген настоји да изведе онтологију из егзегезе Писма, и то у потпуности, његов оквир тумачења дубоко је условљен предразумевaњем, тј. оним концептима кроз које је, делимично ненамерно, протумачио библијски текст, постављајући их као полазиште, исход и референтни оквир за коначно тумачење. У приложеном раду анализирана су четири онтолошка појма – архи, усија, логос, телос – која, посредно и непосредно присутна у тумачењима Писма, представљају важне моменте учења о бићу. Ова четири појма чине посебна поглавља рада, док последње поглавље рада сажима претходно излагање у кратке закључке.sr
dc.description.abstractThe aim of the present thesis is to examine the key ontological concepts which as an interpretative context precede the interpretation of the biblical text, while on the other hand, in their pervasion with the text, they acquire their specific ontological content and meaning, thus representing Origen’s understanding and interpretation of being. Interpretation of being, i.e. fundamental metaphysical questions about what exists, how it exists, where it originates from and what it moves towards, what is true and what are the determinants that describe a true being, found in conjunction with the biblical text its unique form in Origen’s writings, thus making the first Christian systematic teaching of being which is imbued with a multitude of non-Christian elements. Based on the fact that he plainly endeavours to justify each theological attitude by the arguments from Scripture, it is possible to speak of the most profound and complete permeation of biblical verses and theological attitudes, which can be ascertained by visual inspection of Origen’s commentaries as well as texts of a different purpose. However, although Origen seeks to derive an ontology from the exegesis of Scripture, and that in entirety, his framework of interpretation is deeply conditioned by preconception, i.e. those concepts through which he interpreted, in part unintentionally, the biblical text, setting them as a starting point, outcome, and frame of reference for final interpretation. The present paper offers analysis of four ontological concepts - arche, essence, logos, telos - which, directly and indirectly present in the interpretations of Scripture, represent important moments of Origen’s theory of being. These four concepts constitute the structure of the present thesis. The last section of the thesis summarizes the expositions of the preceding chapters into brief conclusions.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Православни богословски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectбићеsr
dc.subjectBeingen
dc.subjectтумачењеsr
dc.subjectегзегезаsr
dc.subjectархиsr
dc.subjectсуштинаsr
dc.subjectлогосsr
dc.subjectтелосsr
dc.subjectпочетакsr
dc.subjectкрајsr
dc.subjectInterpretationen
dc.subjectExegesisen
dc.subjectArcheen
dc.subjectEssenceen
dc.subjectLogosen
dc.subjectTelosen
dc.subjectBeginningen
dc.subjectEnden
dc.titleБиће и тумачење: Оригенова егзегеза и њене онтолошке претпоставкеsr
dc.title.alternativeBeing and interpretation : the exegesis of Origen and its ontological postulationsen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПеришић, Владан; Стојановић, Марина; Biće i tumačenje: Origenova egzegeza i njene ontološke pretpostavke;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/78541/Disertacija_11751.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/78542/Izvestaj_Komisije_11751.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18851


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији