Развој модела стручног усавршавања инжењера одржавања за стицање европског сертификата
Development of maintenance engineer expert improvement model for european certificate acquisition
Докторанд
Filipović, SrđanМентор
Vasić, BrankoЧланови комисије
Rakićević, BranislavPopović, Vladimir
Šiniković, Goran
Veg, Emil
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Главни задатак ове докторске дисертације је био стварање модела који ће наћи
неподударности у процесу образовања и стручног усавршавања инжењера
одржавања, који би, након акдаменских студија, били способни за стручно
признавање у европским оквирима. Као основа за стручно признавање у европским
оквирима, употребљена је сертификација Европске федерације националних
друштава одржавалаца (European Federation of National Maintenance Societies –
EFNMS). Помоћу направљеног модела дефинисана је матрица резултата
неподударности елемената система и представљани утицајни елементи система кроз
вредност неподударности и утицаја. Променљиви модел је посматран у варијацијама
променљиве подударнoсти одређеног елемента и ГАП анализи самог елемента у
односу на очекиване вредности. Процес академског образовања и усавршавања је
анализиран као систем са неколико нивоа излаза, а са главним истраживаним излазом
на најнижем нивоу - инжењер од...ржавања способан за остваривање EFNMS
сертификата. ГАП анализа је изабрана као метод подобан за упоређење различитих
приступа, стилова и сетова курсева који су обезбеђени у различитим процесима
образовања, односно усавршавања. Као полазна основа за развијање новог модела
коришћен је Надлер-Тушманов модел, који је модификован у циљу боље употребе у
предметном истраживању и у циљу боље употребе добрих и избегавања лоших страна
основног модела. Главни циљ докторске дисертације је био развијање и
успостављање новог модела за упоређење различитих елемената процеса
образовања, односно усавршавања студената и инжењера одржавања, у циљу
откривања њихових утицаја неподударности на систем који омогућава европску
сертификацију. Модел који је развијен у овој дисертацији представља снажну основу
за будуће анализе процеса образовања, односно процеса усавршавања студената или
инжењера одржавања, а може се користити и у анализи свих инжењерских процеса у
машинству, инжењерству уопште и за анализу техничких и пословних система, све у
оквиру задатих ограничења. Као резултат овог истраживања и анализе, дефинисане
су листе одређених образовних курсева, као и сами курсеви, за нивое основних
академских студије и мастер академских студије. Анализе спроведеног моделирања
обезбедиле су неколико главних закључака који обезбеђују стални развој развијеног
модела анализе и самог процеса.
Main task of this doctoral dissertation was to develope a model which would find
incogruence in educational and expert improvement process of maintenance engineer,
which would be capable, after academic studies, for acknowledgement in european expert
society. European Federation of National Maintenance Societies – EFNMS certification was
used as a base model for expert acknowledgement. Through designed model, scoreboard
tables of incogruence of elements were defined and represented impacting elements through
values of incogruence and impact. Flexible model was observed in variation of changed
congruence of specific element and gap analysis of elements itself. Academic educational and
improvement process was analysed as a system with several levels of output with main
researched output in lowest level-maintenance engineer able to achieve EFMNS certificate.
GAP analysis was set as the method suitable for comparing different aproaches,... styles and
set of courses provided in the various educational or improvement processes. As base of a
new model, Nadler Tushman Congruence model was used and modified for better serving
the practise and in order for best use of pro’s and to avoid main con’s of the model. Main goal
of this doctoral disertation was to establish apropriate new model for comparing different
elements of the educational or improvement process of students or engineers in order to
discover their influence and incogruence on the process which enables european
certification. Model developed in this doctoral dissertation provides strong basis in future
gap analysis of educational or improvement process of students or engineers, and it can be
used in analysis of all mechanical engineering proccess’s, engineering process itself and
technical and business process according to the conditions and margins defined. As a result
of this researh and analysis, lists of particular educational courses was defined, as courses
itself, both for Bachelor and Master academic levels of studying. Analysis of conducted
modeling provided several major conclusions which provides constant development of
developed model and process itself.