Међународно маркетиншко истраживање као информациона основа у моделу теорије игара
International marketing research as information basis in game theory model
Author
Stanetić, Vedran R.Mentor
Rakita, BrankoCommittee members
Backović, Marko M.Stanić, Stanko
Popović, Zoran Ž.
Marković, Dušan
Metadata
Show full item recordAbstract
Анализирајући теорију игара може се уочити да потези и стратегије играча нису у довољној мјери засноване на одговарајућим информацијама. Најчешће једина информација коју методичари теорије игара заступају јесте рационалност, што свакако не мора бити случај у свим играма. Поред тога, већа практична заступљеност теорије игара онемогућена је бројним претпоставкама и ограничењима постављеним самим моделом поједине игре, а чија практична утемељеност не мора увијек бити реална. Интердисциплинарном комбинацијом међународних маркетиншких истраживања и теорије игара створио би се нови квалитет и за једну и за другу дисциплину. Највећу корист би ипак имали доносиоци пословних или маркетиншких одлука, нарочито у индустријском маркетингу. Циљ рада је да предложи нови модел који би, у условима глобализованог пословања, пружио информациону подршку са међународног тржишта пословном одлучивању примјеном теорије игара. Предложени модел је у облику информационог система међународних маркетиншких истражи...вања као подршка пословном одлучивању. Први дио рада посвећен је анализи општих теоријских поставки међународних маркетиншких истраживања, док је други дио рада посвећен теорији игара, нарочито анализи претпоставки и ограничења, њеној већој практичној примјени. Модел којим би се дјелимично превазишли описани проблеми предложен је у трећем дијелу рада. Четврти дио рада посвећен је анализи практичне примјенљивости предложеног модела. Методологија коришћена у раду карактеристична је и за маркетиншка истраживања и за теорију игара.
Analyzing the game theory, it can be noticed that the moves and strategy of the players are not sufficiently based on the relevant information. Most often, the only information that game strategy methodologists advocate is rationality, which certainly does not have to be the case in all games. In addition, the greater practical applicability of game theory is avoided by the numerous assumptions and limitations set by the particular model of a particular game whose practical foundation does not always have to be realistic. An interdisciplinary combination of international marketing research and game theory would create a new quality for one and the other discipline. However, the biggest benefit would be for business or marketing decision makers, especially in business to business marketing. The aim of the paper is to present a new model that, in conditions of globalized business, will provide information support from the international market for business decision making using the game t...heory. The model proposed in this paper is in the form of an information system for international marketing research as support of business decision-making. The first part of the paper is devoted to the analysis of general theoretical settings of international marketing research, while the second part of the paper is devoted to the game theory, in particular the analysis of assumptions and limitations for its grater practical application. A model that would partially overcome the described problems is proposed in the third part of the paper. The fourth part of the paper is devoted to the analysis of the practical applicability of the proposed model. The methodology used in the paper is characteristic for marketing research as well as for game theory.