Предиктивни модел фреквенције саобраћајних незгода на руралним путевима
Prediktivni model frekvencije saobraćajnih nezgoda na ruralnim putevima
Doktorand
Мићић, СпасојеMentor
Jovanović, DraganČlanovi komisije
Tolaci, TomažKukolj, Dragan
Bačkalić, Svetlana
Pešić, Dalibor
Šraml, Matjaž
Jovanović, Dragan
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Примарни задатак ове докторске дисертације је развој предиктивног модела фреквенције саобраћајних незгода на руралним путевима. Секундарни циљ је процјена ефеката саобраћајних и геометријских варијабли на фреквенцију саобраћајних незгода. Резултати истраживања су показали да је најбоље перформансе, у погледу слагања са стварним подацима и предвиђања саобраћајних незгода, у односу на друге конкурентске моделе показао НБ модел. Постављено ограничење брзине има највећи релативни утицај на фреквенцију укупног броја саобраћајних незгода и саобраћајних незгода са настрадалим лицима. На фреквенцију саобраћајних незгода са материјалном штетом највећи релативни утицај има дужина сегмента.
Primarni zadatak ove doktorske disertacije je razvoj prediktivnog modela frekvencije saobraćajnih nezgoda na ruralnim putevima. Sekundarni cilj je procjena efekata saobraćajnih i geometrijskih varijabli na frekvenciju saobraćajnih nezgoda. Rezultati istraživanja su pokazali da je najbolje performanse, u pogledu slaganja sa stvarnim podacima i predviđanja saobraćajnih nezgoda, u odnosu na druge konkurentske modele pokazao NB model. Postavljeno ograničenje brzine ima najveći relativni uticaj na frekvenciju ukupnog broja saobraćajnih nezgoda i saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima. Na frekvenciju saobraćajnih nezgoda sa materijalnom štetom najveći relativni uticaj ima dužina segmenta.
The primary objective of this doctoral dissertation is the development of the accident frequency predictive model on rural roads. The secondary objective is to evaluate the effects of traffic and geometric variables on the accident frequency. The results of the research showed that the best performance, in terms of goodness-of-fit measures and predicting accidents, was shown by the NB model in comparison with other competing models. Posted speed limit has the highest relative influence on the accident frequency of the total number of accidents and the fatal and injury accidents. The independent variable segment lenht has the greatest relative influence on the accidents with property damage frequency.