Дефинисање и оцена критеријума утицаја саобраћајне приступачности на развој приградских насеља
Definisanje i ocena kriterijuma uticaja saobraćajne pristupačnosti na razvoj prigradskih naselja
Author
Stanković, MilanMentor
Stojić, GordanCommittee members
Gladović, PavleSimeunović, Milan
Basarić, Valentina
Miličić, Milica
Bojović, Nebojša
Stojić, Gordan
Metadata
Show full item recordAbstract
Основни циљ рада јесте дефинисање и квантификација критеријума који имају највећи утицај на саобраћајну приступачност приградских насеља. Овај модел односи се на саобраћајну приступачност приградских насеља у којима функционише систем јавног градског превоза и представља квалитативни приступ истраживању. Истраживање је показало да мрежа линија јавног градског превоза (ЈГП), мрежа приступних путева у насељу, време путовања и ред вожње, имају највећи значај у описивању и генерисању новог модела. Као резултат истраживања у овом раду, очекује се да ће примена модела омогућити развој и одрживост приградских насеља, социјалну равноправност и укључивање становника (посебно млађе популације) у друштвене активности, а све у циљу квалитетнијег живота људи.
Osnovni cilj rada jeste definisanje i kvantifikacija kriterijuma koji imaju najveći uticaj na saobraćajnu pristupačnost prigradskih naselja. Ovaj model odnosi se na saobraćajnu pristupačnost prigradskih naselja u kojima funkcioniše sistem javnog gradskog prevoza i predstavlja kvalitativni pristup istraživanju. Istraživanje je pokazalo da mreža linija javnog gradskog prevoza (JGP), mreža pristupnih puteva u naselju, vreme putovanja i red vožnje, imaju najveći značaj u opisivanju i generisanju novog modela. Kao rezultat istraživanja u ovom radu, očekuje se da će primena modela omogućiti razvoj i održivost prigradskih naselja, socijalnu ravnopravnost i uključivanje stanovnika (posebno mlađe populacije) u društvene aktivnosti, a sve u cilju kvalitetnijeg života ljudi.
The main aims of the paper are to define and quantify the criteria which have the greatest influence on traffic accessibility of suburban areas. This model refers to traffic accessibility of suburban areas, where the system of urban public transport is operational and represents a qualitative approach to research.The research has shown that the factors such as a network of public transport (PT) lines, the network of accessible roads in a settlement, travel time and the timetable have the greatest importance in description and generation of a new model. Based on the results of research presented in this paper, it is expected that the application of this model will enable development and sustainability of suburban areas, as well as greater social equality and involvement of dwellers (especially young generation) in social activities, in view of achieving better quality of life among people.