Концепт стратегијског менаџмента у мерењу пословних перформанси организације
Koncept strategijskog menadžmenta u merenju poslovnih performansi organizacije
Author
Брзаковић, Павле
Mentor
Karabašević, Darjan
Committee members
Stamatović, MilanKarabašević, Darjan

Vukotić, Svetlana

Maksimović, Mlađan
Popović, Gabrijela

Metadata
Show full item recordAbstract
Убрзане промене и технолошки напредак условили су све динамичније околности у којима организације данас послују. Јавља се проблем стварања и дугорочног одржавања конкурентске предности организације. Са појавом појма „стратегија” уводи се и појам стратегијски менаџмент, чији је главни задатак да омогући организацији да правовремено реагује на промене у средини у којој обавља своју пословну активност. Правилна примена концепта стратегијског менаџмента у организацији може да помогне у постизању и одржавању конкурентске предности. Данас је најважније направити адекватан избор стратегија управљања, које пружају основу за грађење конкурентске предности. Организација, која примењује концепт стратегијског менаџмента у циљу правовремене реакције на промене које се дешавају у окружењу, мора да користи одређене концепте, технике, методе и менаџмент алате. Систем уравнотежених избалансираних показатеља (Balanced scorecard – BSC) представља савремени стратегијски менаџмент систем, који се може иско...ристити за балансирање и усклађивање свакодневних пословних активности организације са корпоративном стратегијом. Да би организација успешно пословала изузетно је важно да буде у стању да измери параметре успешности свога пословања. Организације су онолико успешне колико су у стању да боље измере своје перформансе и оцене свој рад, као и ефекте које остварују. Стога, главни циљ рада је да се утврде значај и улога стратегијског менаџмента у мерењу пословних перформанси организације са посебним освртом на примену BSC модела као савременог менаџмент алата. Такође, испитаће се у којој мери карактеристике и особености организације утичу на активности и успешност, као и које карактеристике организације указују на индикаторе значајне за одређивање пословних перформанси.
Ubrzane promene i tehnološki napredak uslovili su sve dinamičnije okolnosti u kojima organizacije danas posluju. Javlja se problem stvaranja i dugoročnog održavanja konkurentske prednosti organizacije. Sa pojavom pojma „strategija” uvodi se i pojam strategijski menadžment, čiji je glavni zadatak da omogući organizaciji da pravovremeno reaguje na promene u sredini u kojoj obavlja svoju poslovnu aktivnost. Pravilna primena koncepta strategijskog menadžmenta u organizaciji može da pomogne u postizanju i održavanju konkurentske prednosti. Danas je najvažnije napraviti adekvatan izbor strategija upravljanja, koje pružaju osnovu za građenje konkurentske prednosti. Organizacija, koja primenjuje koncept strategijskog menadžmenta u cilju pravovremene reakcije na promene koje se dešavaju u okruženju, mora da koristi određene koncepte, tehnike, metode i menadžment alate. Sistem uravnoteženih izbalansiranih pokazatelja (Balanced scorecard – BSC) predstavlja savremeni strategijski menadžment sistem..., koji se može iskoristiti za balansiranje i usklađivanje svakodnevnih poslovnih aktivnosti organizacije sa korporativnom strategijom. Da bi organizacija uspešno poslovala izuzetno je važno da bude u stanju da izmeri parametre uspešnosti svoga poslovanja. Organizacije su onoliko uspešne koliko su u stanju da bolje izmere svoje performanse i ocene svoj rad, kao i efekte koje ostvaruju. Stoga, glavni cilj rada je da se utvrde značaj i uloga strategijskog menadžmenta u merenju poslovnih performansi organizacije sa posebnim osvrtom na primenu BSC modela kao savremenog menadžment alata. Takođe, ispitaće se u kojoj meri karakteristike i osobenosti organizacije utiču na aktivnosti i uspešnost, kao i koje karakteristike organizacije ukazuju na indikatore značajne za određivanje poslovnih performansi.