Управљање односима са пословним партнерима у B2B електронском пословању великих предузећа
Partner relationships management in B2B e-business of large companies
Author
Milinović, SuzanaMentor
Bogdanović, Zorica
Committee members
Radenković, Božidar
Janičić, Radmila

Đogatović, Marko

Barać, Dušan

Metadata
Show full item recordAbstract
Докторска дисертација разматра главне проблеме у управљању односима са пословним партнерима у B2B електронском пословању великих предузећа. Циљ дисертације јесте да се истражи у којој мери савремене технологије електронског пословања, као што су персонализована B2B електронска трговина, друштвене мреже, мобилне технологије и технологије интернета интелигентних уређаја, могу да допринесу решавању проблема и унапређењу комуникације и сарадње са пословним партнерима. Извршена је анализа интерних и екстерних стејкхолдера, као и технологија за управљање односима са пословним партнерима у електронском пословању великих предузећа. Представљен је модел за управљање односима са пословним партнерима и модел дељених процеса у електронском пословању великих предузећа. Такође, представљен је модел координације комуникационих канала, као и модел мерења перформанси пословног система великих предузећа. Еваулација модела је извршена у индустрији обуће.
This paper discusses the main problems in the partner relationship management in the B2B e-business of large enterprises. The goal of the research is to determine how modern e-business technologies, such as personalized B2B e-commerce, social networks, mobile technologies and Internet of things can help in improving communication and cooperation with business partners.The analysis of internal and external stakeholders was performed, as well as analysis of technologies for partner relationship management in e-business of large companies. The model for partner relationship management was presented, including the model of shared business processes in e-business of large companies. A model of coordination of communication channels is also resented, as well as the model of performance measurement. Evaluation of the model is made in the footwear industry.