Model za optimizaciju vremena obrta vozila na liniji javnog gradskog transporta putnika
Model for optimizing the vehicle round trip time on urban public transport line
Author
Bajčetić, Stanko A.Mentor
Tica, Slaven M.
Committee members
Tica, Slaven M.
Bojović, Nebojša J.

Davidović, Tatjana

Metadata
Show full item recordAbstract
Dve su ključne odrednice koje ukazuju na predmet, osnovne ciljeve i pravce
istraživanja koji su sprovedeni u okviru ove doktorske disertacije. Prva odrednica je
sistem linijskog javnog transporta putnika kao predmet istraživanja, a druga je linija
sistema, kao osnovni element njegove strukture.
Sistemski pristup u analizi i projektovanju sistema javnog gradskog transporta
putnika pretpostavlja utvrđivanje uzajamnih veza između svih procesa, potprocesa i
aktivnosti koje ga karakterišu, u cilju proizvodnje kvalitetne transportne usluge.
Osnovna polazna hipoteza u doktorskoj disertaciji je da karakteristike trase linije i
ostali statički elementi linije utiču na varijaciju i na ukupno vreme obrta na liniji.
Takođe, imajući u vidu osnovnu polaznu hipotezu, definisane su i dodatne hipoteze,
koje pretpostavljaju da je navedene uticaje moguće identifikovati i kvantifikovati, te da
je moguće definisati model za optimizaciju vremena obrta kao osnovne ulazne veličine
za izradu reda vožnje.
U skl...adu sa polaznim hipotezama, u doktorskoj disertaciji izvršena je sveobuhvatna
analiza elemenata trase i ostalih statičkih i dinamičkih elemenata linije koji utiču na
vreme vožnje. Definisan je novi model za utvrđivanje i kvantifikaciju faktora koji utiču
na vreme vožnje i metodologija za prikupljanje svih neophodnih podataka iz realnog
sistema. Model višestruke regresije, koji je razvijen kao rezultat sprovedene
multivarijacione statističke analize pomoću specijalizovanog SPSS softvera, primenjen
je na odabranim reprezentativnim linijama realnog sistema. Rezultati primene
definisanog regresionog modela pokazali su da odabrane nezavisne promenljive u
značajnoj meri objašnjavaju karakteristike vremena obrta...
The systematic approach to the analysis and design of the urban public transport line
assumes the establishment of interconnections between all processes, subprocesses and
activities that characterize it, with the aim of producing quality transport services.
The general dissertation hypothesis is that the characteristics of the line route and
other static elements of the line affect the variation and the total round trip time of the
vehicles in urban public transport. Additional hypotheses have been set that these
impacts can be identified and quantified, and that a model for optimizing the vehicle
round trip time, as the basic input for creating a timetable, can be defined.
Therefore, the analysis of the elements of the route and other static elements of the
line that influence the driving time was carried out. A model for determining and
quantifying influence factors and methodologies for collecting all necessary data was
created. The multiple regression model, developed as a result ...of the conducted
multivariate statistical analysis using the specialized SPSS software, was applied to the
selected representative set of lines in the real urban public transport system. The results
of the evaluation of the defined regression model showed that the selected independent
variables are crucial for explaining the characteristics of round trip time...