National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет драмских уметности
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет драмских уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Postmodernizam i moderni film sa posebnim osvrtom na period od 1970. godine do danas

Thumbnail
2016
bitstream_56484.pdf (326.8Kb)
bitstream_56485.pdf (2.389Mb)
Author
Kraljačić, Dejan Nikolaj
Mentor
Volk, Maja
Committee members
Popović, Živko
Zec, Petar
Janković, Aleksandar
Milovanović, Aleksandra
Metadata
Show full item record
Abstract
APSTRAKT Polazeći od mišljenja da postmodernizam, kao stilski i estetski pravac na filmu, nije dovoljno objašnjen - jasno definisan, a pripadnost istom se opet pripisuje brojnim autorima i filmskim ostvarenjima različitih poetika širom sveta, cilj ove disertacije je da utvrdi da li se zaista dogodio vidljivi prelom u filmskom izrazu koji je rezultirao specifičnim filmskim pojavama jedne nove, zajedničke postmodernističke estetike, a koja počinje da se javlja od ranih 1970-ih godina, razdoblju u kojem se prepoznaju i prvi postmodernistički filmovi. Rad najpre istraţuje genezu pojma i osnovna polazišta postmodernističke misli (izlaţući stanovišta najrelevantnijih teoretičara područja) da bi jasno utvrdio karakteristike postmodernističkog umetničkog izraza - konkretno na filmskom planu, a potom ih dovodi u direktnu vezu sa osobenostima filmskog medija i brojnim pojavama tokom njegove istorije, odnosno preispituje ih kroz niz primera aktuelnih autorskih slikopisa koji slove za postmoderni...stičke, pre svega sa američkog i evropskog podneblja gde se na ovu temu i najviše polemisalo. Opseţne analize filmskih strujanja tokom istorije, kao i savremene filmske tendencije, brojni autopoetički iskazi autora i obimna literatura, pokazali su: kako smo sve idejno-estetske koncepte aktuelne danas, u manjoj ili većoj meri, imali prilike da uočimo na filmu do 1970. godine; da sami filmski stvaraoci u sopstvenom radu većinski nisu voĎeni postmodernističkim premisama; kao i prisutnost neutemeljenih stavova dela teorijske misli u domenu (filmske) umetnosti, gde je izvesni broj kritičara pre voĎen izvanfilmskim parametrima vrednovanja, favorizujući sociokulturološki i političko-ekonomski diskurs (neretko posmatrajući iz subjektivnog ugla, čak i ideološki pristrasno) i naročito modernistički film (opet u priličnoj vezi sa preferiranim društvenim kontekstom), negoli objektivnijem i sveobuhvatnijem, stilsko-estetskom i naratološkom procenjivanju. Time su se i polazne hipoteze istraţivanja ispostavile tačnim, dokazujući da postmodernizam na filmu ne sadrţi dovoljno zrelu, koherentnu stilsko-estetsku bazu zbog koje bi se tretirao i legitimno novim, prepoznatljivim filmskim izrazom - pravcem.

Faculty:
Универзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметности
Date:
01-07-2016
Keywords:
postmodernizam / film nostalgije / istorija filma / pastiš / intertekstualnost / aistoričnost / ţanr / rimejk / serijalizacija / fragmentarnost / naracija igranog filma.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9797
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/134
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9797

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS