Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Београду
  • Факултет безбедности
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Београду
  • Факултет безбедности
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Политика кризног менаџмента у градовима - пример Србије

Politics of crisis management in cities - examples of Serbia

Thumbnail
2018
Disertacija.pdf (4.186Mb)
IzvestajKomisije17446.pdf (4.521Mb)
Doktorand
Tanasić, Jasmina M.
Mentor
Kešetović, Želimir
Članovi komisije
Cvetković, Vladimir
Keković, Zoran
Stanarević, Svetlana
Radović, Vesela
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Главни циљеви ове студије били су да критички анализира постојећи концепт кризног менаџмента (КМ) у градовима у Србији, кроз анализу постојећег стања и међусобни однос испитиваних феномена (културно-историјског аспекта, кризног менаџмента као јавне политике, партнерства, сарадње, едукације и информисања). Истраживање је мултидимензионално и мултиметодско, коришћени су квалитативни и квантитативни приступи кроз интервјуе, упитнике, анализу докумената. Налази истраживања се поклапају са кључним недостацима идентификованим у Националној стратегији заштите и спасавања у ванредним ситуацијама (2011), који се односе на институционално-организационе и материјално-техничке недостатке; недостатке у сарадњи, координацији и расположивости информација, као и на недостатак људских ресурса и одговарајуће едукације. Разлике између градова и општина у нивоу успостављености надлежности у нормативном, институционалном, функционалном, оперативном и финансијском оквиру углавном не постоје, сем у појединач...ним случајевима, и то у корист општина, о чему је потребно додатно истраживање. Градовима и општинама је потребна различита помоћ у примени савременог концепта КМ и за успостављање надлежности које имају у области ванредних ситуација. Кризни менаџмент у градовима Србије је реактиван, са карактеристикама бирополитизма, без капацитета за учење из кризе. Градови су кризи склони системи, с обзиром на то да не припадају ниједном од пет кластера кризног менаџмента, сем делимично техничко-структурном. Начела добре управе у великој мери нису примењена у кризном менаџменту као јавној политици на локалном нивоу, те ефикасно спровођење концепта политике кризног менаџмента у градовима у Србији захтева континуирану стратешку, тактичку и оперативну трансформацију система јавне управе и јавног руковођења.

The main objectives of this study were to critically analyse the existing concept of crisis management (CM) in the cities of Serbia, through analysis of the current situation and the mutual relationship between the investigated phenomena (cultural and historical aspect, crisis management as public policy, partnership, cooperation, education and information). The research was multidimensional and multi-methodical, qualitative and quantitative approaches were used through interviews, questionnaires, document analysis. Research findings coincide with key deficiencies identified in the National Strategy for Emergency Response and Rescue (2011), which relate to institutional and organizational; material and technical; shortcomings in cooperation, coordination, and availability of information, as well as the lack of human resources and education. Differences between towns and municipalities at the level of establishing competences in the normative, institutional, functional, operational, and... financial framework do not generally exist, except in individual cases, in favour of municipalities, which requires further research. Towns and municipalities need various assistance in the implementation of the modern CM concept and for the establishment of competences in the field of emergency situations. Crisis management in the towns of Serbia is reactive, with characteristics of bureau politics, without the capacity to learn from the crisis. Towns are a crisis-prone systems, since they do not belong to any of the five clusters of crisis management, except partly into technically-structured clusters. The conclusion is that the principles of good governance are not widely applied in crisis management as a public policy at the local level, and that the effective implementation of the concept of crisis management policy in towns in Serbia requires a continuous strategic, tactical, and operational transformation of the public administration system and public management.

Fakultet:
Univerzitet u Beogradu, Fakultet bezbednosti
Datum odbrane:
20-04-2018
Projekti:
  • Analysis of Civil Security Systems in Europe (EU-284678)
Ključne reči:
кризни менаџмент / Crisis Management / Reform / Local Self-government / Public Policy / Bureau-Politics / Principles of Good Governance / Learning from the Crisis / реформа / локална самоуправа / јавна политика / начела добре управе / бирополитика / учење из кризе
[ Google Scholar ]
Ostali linkovi:
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5919
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9771
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18020/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513185717

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS