Приказ основних података о дисертацији

Razvoj metode za procenu kompleksnosti stehiometrijskih problema

dc.contributor.advisorRodić, Dušica
dc.contributor.otherSegedinac, Mirjana
dc.contributor.otherRodić, Dušica
dc.contributor.otherRončević, Tamara
dc.contributor.otherSavić, Goran
dc.creatorХорват, Саша
dc.date.accessioned2018-07-23T07:39:22Z
dc.date.available2018-07-23T07:39:22Z
dc.date.available2020-07-03T13:40:23Z
dc.date.issued2018-07-17
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9738
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija152645585606023.pdf?controlNumber=(BISIS)107358&fileName=152645585606023.pdf&id=11357&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=107358&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije152645587016876.pdf?controlNumber=(BISIS)107358&fileName=152645587016876.pdf&id=11358&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractЦиљ  овог  истраживања  је био развој и валидација  методе  за  процену  комплексности стехиометријских проблема. Метода  за  процену  комплексности  укључује дизајн  табеле  за  процену  тежине  и интерактивности  концепата.  Нумерички рејтинг когнитивне комплексности задатака на Тесту  одређен  је  комбиновањем  Табеле  са методом Кнауса и сарадника. Метода за процену комплексности  стехиометријских  проблемских задатака  је  валидирана  статистички,корелационом  анализом  односа ученичког постигнућа и нумеричког рејтинга когнитивне комплексности  проблема, као и односом уложеног  менталног  напора  и  процењене комплексности. При томе су добијене изузетно високе  вредности  корелационих коефицијената. Поред  статистичке  валидације  Метода  је подвргнута  и  валидацији  применом  Теорије простора знања. Применом предложене Методе конструисан  је  очекивани  простор знања, а применом  кориговане  и  минимизиране  IITA конструисaн је реални простор знања из ученичких  постигнућа  на  тесту.    Простори знања су упоређен применом теорије графова. Очекивани  и  реални  простор  знања  садрже велики  број  истих  релација  претпостављања, чиме  је  додатно  потврђена  валидност  Методе. Примена КСТ у валидацији Методе омогућила једа се увиде фине разлике између очекиваног и  реалног  простора  знања  на  основу  чега  је указано  на  могућности  даљег  побољшања наставе стехиометрије.sr
dc.description.abstractCilj  ovog  istraživanja  je bio razvoj i validacija  metode  za  procenu  kompleksnosti stehiometrijskih problema. Metoda  za  procenu  kompleksnosti  uključuje dizajn  tabele  za  procenu  težine  i interaktivnosti  koncepata.  Numerički rejting kognitivne kompleksnosti zadataka na Testu  određen  je  kombinovanjem  Tabele  sa metodom Knausa i saradnika. Metoda za procenu kompleksnosti  stehiometrijskih  problemskih zadataka  je  validirana  statistički,korelacionom  analizom  odnosa učeničkog postignuća i numeričkog rejtinga kognitivne kompleksnosti  problema, kao i odnosom uloženog  mentalnog  napora  i  procenjene kompleksnosti. Pri tome su dobijene izuzetno visoke  vrednosti  korelacionih koeficijenata. Pored  statističke  validacije  Metoda  je podvrgnuta  i  validaciji  primenom  Teorije prostora znanja. Primenom predložene Metode konstruisan  je  očekivani  prostor znanja, a primenom  korigovane  i  minimizirane  IITA konstruisan je realni prostor znanja iz učeničkih  postignuća  na  testu.    Prostori znanja su upoređen primenom teorije grafova. Očekivani  i  realni  prostor  znanja  sadrže veliki  broj  istih  relacija  pretpostavljanja, čime  je  dodatno  potvrđena  validnost  Metode. Primena KST u validaciji Metode omogućila jeda se uvide fine razlike između očekivanog i  realnog  prostora  znanja  na  osnovu  čega  je ukazano  na  mogućnosti  daljeg  poboljšanja nastave stehiometrije.sr
dc.description.abstractThe  main goal  of  this  dissertation  was  to develop and validate the Method for estimation of the complexity of stoichiometric problems. The  Method  for   assessment  of  complexity involves the design of a table for assessment of difficulty and interactivity of the concepts. The numerical rating of the cognitive complexity of tasks on the Test is determined by combining the Table with the Knaus et al. (2011) method. Method  for  estimation  of  the  complexity  of stoichiometric  problems  is validated  by  a statistically  significant correlation analysis between students' performances and cognitive complexity,  as  well  as  between  students'evaluation   of  invested  mental  effort  and cognitive  complexity. In doing so, extremely high values  of  correlation  coefficients  were obtained.  In addition to statistical validation,  the Method was  subjected  to  validation  using  the Knowledge Space Theory. Using the proposed Method,  the  expected  knowledge  space  was constructed, and by applying the corrected and minimized  IITA,  a  real  knowledge  space from student  achievement  on  the  test  was constructed. Knowledge  spaces  are  compared using  graph difference.  The  expected  and  real  knowledge space  contained  a  large  number  of  the  same surmise relations, which additionally confirms the validity of Method. Differences between theknowledge  space  pointed  to  some  facts  that teachers often do not see with their students.The  application  of  KST  in  the  Method validation pointed out the fine differencesbetween  the  expected  and  real  knowledge space,  indicating  possibilities  for  further improvement of stoichiometry teaching.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47003/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectКогнитивнакомплексностsr
dc.subjectKognitivnakompleksnostsr
dc.subjectCognitivecomplexityen
dc.subjectстехиометријаsr
dc.subjectрешавањепроблемаsr
dc.subjectтеорија простор знањаsr
dc.subjectIITAsr
dc.subjectразликаграфоваsr
dc.subjectstoichiometryen
dc.subjectproblemsolvingen
dc.subjectknowledge spacetheoryen
dc.subjectIITAen
dc.subjectgraph differenceen
dc.subjectstehiometrijasr
dc.subjectrešavanjeproblemasr
dc.subjectteorija prostor znanjasr
dc.subjectIITAsr
dc.subjectrazlikagrafovasr
dc.titleРазвој методе за процену комплексности стехиометријских проблемаsr
dc.title.alternativeRazvoj metode za procenu kompleksnosti stehiometrijskih problemasr
dc.title.alternativeDevelopment of a method forassessing thecomplexit of stoichiometric problemsen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractРодић, Душица; Родић, Душица; Савић, Горан; Рончевић, Тамара; Сегединац, Мирјана; Horvat, Saša; Razvoj metode za procenu kompleksnosti stehiometrijskih problema;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37353/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37352/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37353/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/37352/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9738


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији