National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Природно-математички факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Развој методе за процену комплексности стехиометријских проблема

Razvoj metode za procenu kompleksnosti stehiometrijskih problema

Thumbnail
2018
Disertacija.pdf (1.676Mb)
IzvestajKomisije.pdf (198.1Kb)
Author
Хорват, Саша
Mentor
Rodić, Dušica
Committee members
Segedinac, Mirjana
Rodić, Dušica
Rončević, Tamara
Savić, Goran
Metadata
Show full item record
Abstract
Циљ  овог  истраживања  је био развој и валидација  методе  за  процену  комплексности стехиометријских проблема. Метода  за  процену  комплексности  укључује дизајн  табеле  за  процену  тежине  и интерактивности  концепата.  Нумерички рејтинг когнитивне комплексности задатака на Тесту  одређен  је  комбиновањем  Табеле  са методом Кнауса и сарадника. Метода за процену комплексности  стехиометријских  проблемских задатака  је  валидирана  статистички,корелационом  анализом  односа ученичког постигнућа и нумеричког рејтинга когнитивне комплексности  проблема, као и односом уложеног  менталног  напора  и  процењене комплексности. При томе су добијене изузетно високе  вредности  корелационих коефицијената. Поред  статистичке  валидације  Метода  је подвргнута  и  валидацији  применом  Теорије простора знања. Применом предложене Методе конструисан  је  очекивани  простор знања, а применом  кориговане  и  минимизиране  IITA конструисaн је реални простор знања из ученичких  постигнућа  на  ...тесту.    Простори знања су упоређен применом теорије графова. Очекивани  и  реални  простор  знања  садрже велики  број  истих  релација  претпостављања, чиме  је  додатно  потврђена  валидност  Методе. Примена КСТ у валидацији Методе омогућила једа се увиде фине разлике између очекиваног и  реалног  простора  знања  на  основу  чега  је указано  на  могућности  даљег  побољшања наставе стехиометрије.

Cilj  ovog  istraživanja  je bio razvoj i validacija  metode  za  procenu  kompleksnosti stehiometrijskih problema. Metoda  za  procenu  kompleksnosti  uključuje dizajn  tabele  za  procenu  težine  i interaktivnosti  koncepata.  Numerički rejting kognitivne kompleksnosti zadataka na Testu  određen  je  kombinovanjem  Tabele  sa metodom Knausa i saradnika. Metoda za procenu kompleksnosti  stehiometrijskih  problemskih zadataka  je  validirana  statistički,korelacionom  analizom  odnosa učeničkog postignuća i numeričkog rejtinga kognitivne kompleksnosti  problema, kao i odnosom uloženog  mentalnog  napora  i  procenjene kompleksnosti. Pri tome su dobijene izuzetno visoke  vrednosti  korelacionih koeficijenata. Pored  statističke  validacije  Metoda  je podvrgnuta  i  validaciji  primenom  Teorije prostora znanja. Primenom predložene Metode konstruisan  je  očekivani  prostor znanja, a primenom  korigovane  i  minimizirane  IITA konstruisan je realni prostor znanja iz učeničkih  postignu...ća  na  testu.    Prostori znanja su upoređen primenom teorije grafova. Očekivani  i  realni  prostor  znanja  sadrže veliki  broj  istih  relacija  pretpostavljanja, čime  je  dodatno  potvrđena  validnost  Metode. Primena KST u validaciji Metode omogućila jeda se uvide fine razlike između očekivanog i  realnog  prostora  znanja  na  osnovu  čega  je ukazano  na  mogućnosti  daljeg  poboljšanja nastave stehiometrije.

The  main goal  of  this  dissertation  was  to develop and validate the Method for estimation of the complexity of stoichiometric problems. The  Method  for   assessment  of  complexity involves the design of a table for assessment of difficulty and interactivity of the concepts. The numerical rating of the cognitive complexity of tasks on the Test is determined by combining the Table with the Knaus et al. (2011) method. Method  for  estimation  of  the  complexity  of stoichiometric  problems  is validated  by  a statistically  significant correlation analysis between students' performances and cognitive complexity,  as  well  as  between  students'evaluation   of  invested  mental  effort  and cognitive  complexity. In doing so, extremely high values  of  correlation  coefficients  were obtained.  In addition to statistical validation,  the Method was  subjected  to  validation  using  the Knowledge Space Theory. Using the proposed Method,  the  expected  knowledge  space  was const...ructed, and by applying the corrected and minimized  IITA,  a  real  knowledge  space from student  achievement  on  the  test  was constructed. Knowledge  spaces  are  compared using  graph difference.  The  expected  and  real  knowledge space  contained  a  large  number  of  the  same surmise relations, which additionally confirms the validity of Method. Differences between theknowledge  space  pointed  to  some  facts  that teachers often do not see with their students.The  application  of  KST  in  the  Method validation pointed out the fine differencesbetween  the  expected  and  real  knowledge space,  indicating  possibilities  for  further improvement of stoichiometry teaching.

Faculty:
University of Novi Sad, Faculty of Science
Date:
17-07-2018
Projects:
  • Infrastructure for Technology Enhanced Learning in Serbia (RS-47003)
Keywords:
Когнитивнакомплексност / Kognitivnakompleksnost / Cognitivecomplexity / стехиометрија / решавањепроблема / теорија простор знања / IITA / разликаграфова / stoichiometry / problemsolving / knowledge spacetheory / IITA / graph difference / stehiometrija / rešavanjeproblema / teorija prostor znanja / IITA / razlikagrafova
[ Google Scholar ]
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9738
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija152645585606023.pdf?controlNumber=(BISIS)107358&fileName=152645585606023.pdf&id=11357&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=107358&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije152645587016876.pdf?controlNumber=(BISIS)107358&fileName=152645587016876.pdf&id=11358&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS