Детерминанте креирања препознатљивог бренда у савременим тржишним условима
Determinante kreiranja prepoznatljivog brenda u savremenim tržišnim uslovima
Author
Брзаковић, АлександарMentor
Vukotić, Svetlana
Committee members
Miletić, SlavomirVukotić, Svetlana

Ćurčić, Nikola

Metadata
Show full item recordAbstract
Бренд и брендирање у данашњим оквирима представља једну од најзначајнијих маркетиншких активности. Са друштвеним и економским развојем маркетиншке стратегије и тактике у изградњи вредности бренда су се значајно промениле. У савременим тржишним условима, интегрисани маркетинг обухвата комбиновање и усклађивање читавог низа маркетиншких активности ради максималног повећања индивидуалних и заједничких користи. Позиционирањем бренда у главама потрошача обавља се психичка куповина производа/услуга још пре него што је извршена стварна физичка куповина. Брендом се организације одвајају од конкуренције и упућују на супериорност производа и услуга. Препознатљив и успешан бренд повећава тражњу за робом и услугама на тржишту, што у коначном доводи до раста прихода и добити организације. Бренд је потрошачима и гаранција стандардног квалитета производа и услуге. Успешан бренд представља извор додате вредности за организацију јер олакшава изградњу дугорочних и стабилних односа са купцима, олакшава д...иференцирање и препознатљивост у односу на конкуренте, представља баријеру уласка на тржиште, подиже атрактивност компаније и њену преговарачку моћ у односу на добављаче, смањује утицај маркетиншких криза, има ефективније маркетиншке комуникације и повећава већа моћ ширења бренда. Стварање бренда уједно значи и стварање разлика јер је купце потребно уверити да између бренда исте категорије производа или услуга постоје разлике у особинама или користима самог производа.
Brend i brendiranje u današnjim okvirima predstavlja jednu od najznačajnijih marketinških aktivnosti. Sa društvenim i ekonomskim razvojem marketinške strategije i taktike u izgradnji vrednosti brenda su se značajno promenile. U savremenim tržišnim uslovima, integrisani marketing obuhvata kombinovanje i usklađivanje čitavog niza marketinških aktivnosti radi maksimalnog povećanja individualnih i zajedničkih koristi. Pozicioniranjem brenda u glavama potrošača obavlja se psihička kupovina proizvoda/usluga još pre nego što je izvršena stvarna fizička kupovina. Brendom se organizacije odvajaju od konkurencije i upućuju na superiornost proizvoda i usluga. Prepoznatljiv i uspešan brend povećava tražnju za robom i uslugama na tržištu, što u konačnom dovodi do rasta prihoda i dobiti organizacije. Brend je potrošačima i garancija standardnog kvaliteta proizvoda i usluge. Uspešan brend predstavlja izvor dodate vrednosti za organizaciju jer olakšava izgradnju dugoročnih i stabilnih odnosa sa kupcim...a, olakšava diferenciranje i prepoznatljivost u odnosu na konkurente, predstavlja barijeru ulaska na tržište, podiže atraktivnost kompanije i njenu pregovaračku moć u odnosu na dobavljače, smanjuje uticaj marketinških kriza, ima efektivnije marketinške komunikacije i povećava veća moć širenja brenda. Stvaranje brenda ujedno znači i stvaranje razlika jer je kupce potrebno uveriti da između brenda iste kategorije proizvoda ili usluga postoje razlike u osobinama ili koristima samog proizvoda.