Скулптурална метаморфоза употребног предмета
Author
Николић, Миа М.Mentor
Лађушић, Марко Р.Committee members
Стаменковић, Мирољуб Ч.Фулгоси, Даниела К.
Булајић, Зоран В.
Антонијевић, Радош

Metadata
Show full item recordAbstract
Doktorski umetnički projekat "Skulpturalna metamorfoza upotrebnog predmeta"
preispituje granice između upotrebnog predmeta i skulpture, koristeći se skulptorskim
fenomenima i principima te na taj način definiše uticaj dekonstrukcije, materijala, promene
dimenzije i boje na perceptivni doživljaj samog konzumenta. Ovaj rad se oslanja na radove sa
istim ili sličnim polazištem iz bliže istorije umetnosti, kao i na moja ranija iskustva stečena u
vajarstvu. Dekonstrukcijom upotrebnog predmeta, njegovim razlaganjem na elemente, bez
fizičkog uticaja koji bi promenio izgled pojedinačnih elemenata od kojih je sačinjen,
promenom dimenzija izabranog predmeta, promenom materijala i na kraju upotrebom boje
dobro poznat predmet dovodim do novog vizuelnog sadržaja.
Preispitivanje potencijala u odnosima pa tako i dimenzijama elemenata kao i potencijala
materijala i boje, stvarajući tako od nekog upotrebnog predmeta skulpturu koja dovodi do
novih perceptivnih pomaka brišući funkcionalnost pre...dmeta, te tako i upućuje na dalje
razlaganje.
Cilj jeste stvaranje novih vizuelnih celina transformacijom (metamorfozom) već postojećeg
prepoznatljivog objekta. Transformacija izabranog predmeta se odvija u pet faza i to tako što
je svaka nova celina sastavljena od istog broja i od istih elemenata od kojih je načinjen objekt
od kog se polazi – original. U svakoj fazi je korišćena nova metoda, držeći se osnovnih
skulptorskih principa. Tako dobijene celine, stavljanjem u interakciju sa enterijerom,
uključuju posmatrača kao krajnjeg korisnika, služeći se njegovim taktilnim i vizuelnim
doživljajem za subjektivne perceptivne pomake.
Doktorski umetnički projekat "Skulpturalna metamorfoza upotrebnog predmeta" je rad
posvećen ispitivanju granica između funkconalnog predmeta i skulpture, čija se jedina
funkcionalnost nalazi u vizuelnom nadražaju. Ovaj rad se bavi preispitivanjem percepcije,
kako samog stvaraoca tako i posmatrača, nudeći mu potpuno novi ugao sagledavanja
predmeta sa kojim se susreće svakodnevno. Pre svega, ovim istraživanjem podstičem
subjektivne pomake kod svakog konzumenta i uključujem ga u filosofsko razmatranje
predmeta koji se nalazi pred njim, bilo da se radi o originalu od kog se polazi ili o jednoj od
dobijenih faza.