Керамика и екран-елементи наслеђа и савремена дигитална технологија
Author
Јоцић Кнежевић, Љубица М.Mentor
Вукићевић, Велимир В.Committee members
Тодић, Миланка М.Каљаловић Одановић, Гордана
Фулгоси, Даниела К.
Манојловић, Слободан Д.

Metadata
Show full item recordAbstract
Докторски уметнички пројекат Керамика и екран - елементи наслеђа и савремена дигитална технологија повезује екран као саставни део културе и субкултуре са елементима наслеђа и савремено третираним керамичким површинама и формама. Рад је инспирисан провокативном идејом везених гоблена и таписерија, мануелним шаблонским радом и ескапизмом својственим женској популацији средином двадесетог века.
Често на граници укуса, они представљају прозор у свет прошлих времена као што данашњи равни екрани и рекламни билборди масовне комуникације представљају агресију на чула савременог човека.
Пројекат представља промоцију, популаризацију и иновативност уметничких домена и могућности керамике. Увођењем социјално политичког контекста уз равноправно коришћење класичних и иновативних метода преиспитује се и демистификује традиционални приступ уметности.
У раду се испитују флуидне границе између керамичке уметности и дизајна у време савремених техничких и технолошких достигнућа. Керамика се... мења и комбинује са другим материјалима и гранама уметности, често у незамисливим односима и даје нов, савремен оквир ликовног доживљаја и неслућено проширује конвенционалне границе медија.
Комбинацијом ручно рађених плоча, њиховом градацијом и репетицијом хладних порцеланских елемената и класичног, топло-златног барокног рама, свесним поигравањем са кичем, алудира се на колективну свест.
Спајањем на први поглед неспојивог, два дијаметрално супротна материјала, који поред тога припадају различитим димезијама времена простора и медија, ствара се нови живот керамичке порцеланске слике, креира њено универзално значење и социјално ангажована порука.
Кроз интердисциплинарни пројекат, поступком проналажења и архивирања старих предмета, пронађених на бувљим пијацама, сајмовима антиквитета, контактима са људима преко огласа и њиховим комбиновањем са дигиталним фотографијама, уз софтверске интервенције и порцеланске елеменате, креира се нова керамичка структура и естетска вредност.