National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сценографија у филму епоха - Од колективног сећања до индивидуалног израза

Thumbnail
2018
jelena sopic scenografija u filmu epoheFINAL.pdf (180.5Mb)
ИЗВЕШТАЈ КОМИСИЈЕ -Јелена Сопић.pdf (1.186Mb)
Author
Сопић, Јелена, М.
Mentor
Драговић, Јасна, С.
Committee members
Петровић, Љиљана М.
Зарић, Герослав, М.
Бајић, Дарко
Стефановић, Иван
Metadata
Show full item record
Abstract
Scenografija u filmu epoha je prostorno-likovni prikaz kolektivnog sećanja. Ona se oslanja na moja iskustva u radu na filmovima koji se mogu podvesti pod ovu odrednicu. Iako ovaj ternim često obuhvata filmove davno prošlih vremena, epohom definišemo razdoblja koja mogu biti prošla, sadašnja, pa i buduća. Ovaj umetničko-istraživački rad bavi se periodom od 1947. do 1992. godine na prostorima bivše Ju-goslavije kroz scenografiju u filmovima Ničije dete i Bićemo prvaci sveta. Predmet mog umetničkog projekta jeste filmska scenografija kao prostorno predstavljanje kolektivnog sećanja na određeni događaj ili vreme. Vizuelnim sećanjima ustupamo dominantno mesto u prizivanju prošlosti. U simbiozi istorije i pamćenja, u studijama sećanja Morisa Albvaša prepoznajem i otkrivam granicu pamćenja i sećanja, koja preplitanjem nestaje i formira osnovu istraživačkog postupka u građenju prošlog vremena. Vizuelna sećanja, protkana biografskim i istorijskim, postaju kolektivna, koja se pak vremenom me...njaju i pod uticajem medija postaju prostetička. Tumačeći i sagledavajući medije postavljam fotografiju, film, zvuk naspram figure i prostora i otkrivam dublju motivaciju narativa koji označavaju pamćenje, kolektivno istorijsko i autobiografsko. Prikazivanjem kadrova i fotografija iz filmova Ničije dete i Bićemo prvaci sveta, koje potpisujem kao scenograf, objasniću kako istraživanjem i transponovanjem epohe formiram vizuelni identitet filma oslanjajući se na kolektivna sećanja i implicirajući individualni doprinos. Realistična priroda filma dovela je do toga da on neminovno postaje svedok vremena koje obrađuje. Ovaj fenomen rezultira time da publika prihvata filmska iskustva i film postaje deo kolektivnog pamćenja.

Faculty:
University of Arts, Faculty of Applied Arts
Date:
12-06-2018
Keywords:
scenografija / film epoha / kolektivno sećanje / autobiografsko pamćenje / biografsko pamćenje / vizuelizacija filma
[ Google Scholar ]
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/289
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9688

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS