Show simple item record

dc.contributor.advisorŠuvaković, Miodrag
dc.contributor.otherDragićević Šešić, Milena
dc.contributor.otherŠuica, Nikola
dc.contributor.otherDedić, Nikola
dc.contributor.otherStojanović, Dragana
dc.creatorIvić, Milica
dc.date.accessioned2018-07-15T15:12:53Z
dc.date.available2018-07-15T15:12:53Z
dc.date.available2020-07-03T18:02:22Z
dc.date.issued2016-10-24
dc.date.submitted2016-06-30
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9647
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/160
dc.description.abstractDoktorska disertacija Principi zajedništva i saradnje u savremenim teorijama umetničke proizvodnje koncentrisana je oko pitanja umetničke proizvodnje u postfordističkim proizvodnim uslovima. Sa njim su blisko povezana pitanja umetničkog rada, kao i prirode i funkcije rada u datom kontekstu. U vezi sa tim izvedeno je suočavanje sa dominantnim problemima teoretizacije umetničkog rada i kritikom osnovnih pojmova prisutnih u savremenoj teoriji kao što je nematerijalni rad. Saradnja (collaboration, kolaboracija) je pojam koji u širokom smislu opisuje nove forme radnih odnosa u okviru (ne)materijalne proizvodnje u različitim poljima društva, kulture i umetnosti. Konceptualizaciji ovog pojma prethode pitanja zajedničkog i zajedništva, povezana sa savremenim oblicima proizvodnje, koja su u disertaciji specifično primenjena na pitanje saradnje u slučaju umetničke proizvodnje. Razrađenu teoriju saradničkog rada (proizvodnje) u savremenoj umetnosti, pre svega u savremenim izvođačkim umetnostima, specifičnije, plesu, disertacija daje kroz tri celineposvećene zajedništvu, proizvodnji i radu, i saradnji. Zbog toga što se čini da umetnički rad izmiče jednostavnim pretpostavkama valorizacije rada, on se pojavljuje kao paradigma savremenih oblika rada. Ples je istovremeno i spektakl (za publiku) i rad, pa na taj način stavlja u prvi plan često skrivene veze između rada i umetnosti. Dematerijalizacija i efemernost plesa ukazuju na načine za proizvođenje umetnosti koji prevazilaze pojmove umetničkog objekta kao robe, fetiša ili viška vrednosti. Umetnička oblast savremenog plesa na lokalnoj plesnoj sceni (ili šire savremenih koreografskih praksi koje obuhvataju i postplesne aktualizacije) izabrana je zbog koncentrisanosti na pitanja proizvodnje ili otpora proizvodnji, kao i zbog primera iz postojeće prakse koji se bave saradnjom i zajedništvom u postsocijalističkom kontekstu.sr
dc.language.isosrpsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectproizvodnjasr
dc.subjectsaradnjasr
dc.subjectnematerijalni radsr
dc.subjectzajedničkosr
dc.subjectsavremeni plessr
dc.titlePrincipi zajedništva i saradnje u savremenim teorijama umetničke proizvodnjesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRen
dcterms.abstractШуваковић, Миодраг; Дедић, Никола; Стојановић, Драгана; Драгићевић Шешић, Милена; Шуица, Никола; Ивић, Милица; Принципи заједништва и сарадње у савременим теоријама уметничке производње; Принципи заједништва и сарадње у савременим теоријама уметничке производње;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56893/Milica Ivic_doktorska disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56894/Milica Ivic_izvestaj komisije.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record