Трансформација стварности у слику - постиндустријско доба сагледано кроз серију слика
Author
Пантелић, Милан, Ж.Mentor
Kajtez, Slobodan B.Committee members
Чпајак, Горан, Ж.Зечевић, Станко, П.
Вујовић Стојановић, Милка М.
Јовић, Горан

Metadata
Show full item recordAbstract
Докторски уметнички пројекат Трансформација стварности у слику − постиндустријско доба сагледано кроз серију слика састоји се од практичног и теоријског дела. Практични део пројекта чини серија слика, уља на платну великих формата постављених у изложбеном простору, чинећи визуелну и тематску целину. У теоријском, писаном делу рада, биће преиспитана тематска и уметничка замисао и реализација пројекта кроз два главна оквира: Доживљај стварности и Трансформација у слику. У раду ће, најпре, бити представљене противречности мишљења о постмодерни, као централног вредносног поља у коме је овај пројекат настао. Циљеви рада темеље се на питањима стања у друштву, односно култури у ширем смислу; како је могуће уметничко савремено стваралаштво и шта у том контесту значи „ангажована“ уметност; релација стварност – уметност; које су „поетике“ актуелне у уметничком изразу; какво је стање у сликарству данас. С обзиром да сам термин и друштвене, односно културне и уметничке појаве које се јављају у по...стмодерном дискурсу, нису довољно појашњени, као ни однос према уметности модерне и касне модерне, у раду ће се говорити о теоријским поставкама и проблемима које антиципира „постмодерно“ или „постиндустријско доба“ и шта то значи за једно друштво на ширем вредносном плану. У оквиру овог дела говориће се о уметничкој продукцији у контексту модерна – постмодерна, и о антиципацијама таквог мишљења и стваралаштва с обзиром на циљеве овог пројекта. У другом делу рада биће речи о реализацији пројекта, кроз осветљавање сликарске традиције у новијој историји уметности, пре свега фотографски реализам, а потом и дефинисање поетике и практичне уметничке продукције која дефинише тему и артикулише пројекат. Биће представљени вредносни оквири које аутор заступа и њихова реализација кроз „трансформацију у слику“. Посебно ће бити појашњено дефинисање сликарског израза и стила. Метод у највећем делу рада је аналитичко-компаративни као и интерпретативни, у циљу осветљавања и дефинисања проблема, поставке и реализације овог пројекта