Заступљени типови етичке климе у хотелима Копаоника и њихов утицај на пословне перформансе
Zastupljeni tipovi etičke klime u hotelima Kopaonika i njihov uticaj na poslovne performanse
Author
Мијатов, Маја
Mentor
Dragin, AleksandraCommittee members
Blešić, Ivana
Dragin, Aleksandra
Jovanović, Tamara

Đeri, Lukrecija
Grubić-Nešić, Leposava

Metadata
Show full item recordAbstract
Хотели који послују у склопу туристичке дестинације, као што је Копаоник, требало би да обезбеде адекватан третман људских ресурса, јер од њих зависи квалитет пружене услуге. Перцепција организационих очекивања, приказана кроз конструкт етичке климе, може се одразити на задовољство послом, организационо оверење и услужну оријентацију запослених, као вид пословних перформанси. Поред перцепције етичке климе и перцепцијадруштвено одговорних активности хотела у којима запослени раде, може се одразити на пословне резултате, нарочито услед чињенице да ови хотели послују у оквиру Националног парка. Стога, ова дисертација истражује перцепцију етичке климе, друштвено одговорних активности и пословних перформанси, ради обезбеђивања обостране добити, за хотеле, али и за саме запослене.
Hoteli koji posluju u sklopu turističke destinacije, kao što je Kopaonik, trebalo bi da obezbede adekvatan tretman ljudskih resursa, jer od njih zavisi kvalitet pružene usluge. Percepcija organizacionih očekivanja, prikazana kroz konstrukt etičke klime, može se odraziti na zadovoljstvo poslom, organizaciono overenje i uslužnu orijentaciju zaposlenih, kao vid poslovnih performansi. Pored percepcije etičke klime i percepcijadruštveno odgovornih aktivnosti hotela u kojima zaposleni rade, može se odraziti na poslovne rezultate, naročito usled činjenice da ovi hoteli posluju u okviru Nacionalnog parka. Stoga, ova disertacija istražuje percepciju etičke klime, društveno odgovornih aktivnosti i poslovnih performansi, radi obezbeđivanja obostrane dobiti, za hotele, ali i za same zaposlene.
Hotels operating within the tourism destination, such as Kopaonik, should provide adequate treatment of human resources, because the quality of provided services depends on them. Perception of organizational expectations, represented through the construct of ethical climate, might affect job satisfaction, organizational trust and service orientation of employees, as types of business performances. In addition to the perception of ethical climate, employees’ perception of organisational social responsibility within thehotel they work for, might also affect business results, particularly due to the fact that these hotels operate within the National park. Therefore, this thesis explores the perception of ethical climate, organisationalsocial responsibility and business performances in order to provide mutualbenefits, for hotels and for employees themselves.