Determinante promena kompetencija ljudskih resursa u turističkim agencijama u Republici Srbiji
Determinante promena kompetencija ljudskih resursa u turističkim agencijama u Republici Srbiji
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Promene na turističkom tržištu nastale kao tekovina informatičke revolucije uslovile su pojavu novih oblika turističkog posredovanja, novih oblika zapošljavanja i inoviranje strukture upravljanja i organizacije uobičajenih radnih procesa. Kada je u pitanju agencijsko poslovanje u Republici Srbiji, uočena je potreba za adekvatnijom edukacijom kadrova za rad u novonastalim tržišnim uslovima. Stoga, primarni istraživački zadatak doktorske disertacije predstavlja detaljno ispitivanje strukture i ključnih kompetencija kadrova zaposlenih u turističkim agencijama u Srbiji. Takođe, istraživanjem su identifikovana i novonastala zanimanja i radne pozicije u agencijama, novi oblici zapošljavanja i radnog angažovanja, te znanja i veštine koje se očekuju od mladih kadrova. Istraživanjem je obuhvaćena i analiza kurikuluma fakulteta turističkog smera, kako bi se identifikovalo koja su to znanja i veštine za kojima postoji potražnja na tržištu rada, a nisu obuhvaćena postojećim akademskim studijskim ...programima. Istraživanje je po metodološkoj prirodi realizovano kao sistemska neeksperimentalna studija. Empirijska građa je prikupljena primenom tehnike polu-strukturisanog intervjua. Rezultati istraživanja omogućavaju sticanje jasnije slike o tome koje kadrove će turističke agencije zapošljavati poslujući u savremenom tehnološkom okruženju i u kom pravcu će se kretati procesi dalje transformacije poslovanja i strukture ljudkih resursa. Takođe, rezultati intervjua su dovedeni u vezu sa postojećim sistemom školovanja kadrova u turzimu, kako u okviru formalnog, tako i u okviru neformalnog obrazovanja.