National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Јован Христић, профил драмског писца и теоретичара у оквирима модерног класицизма

Jovan Hristić, profil dramskog pisca i teoretičara u okvirima modernog klasicizma

Thumbnail
2017
Disertacija.pdf (1.692Mb)
IzvestajKomisije.pdf (197.9Kb)
Author
Кесић, Снежана
Mentor
Jakšić-Provči, Branka
Committee members
Pešikan-LJuštanović, LJiljana
Jovanov, Svetislav
Jakšić-Provči, Branka
Metadata
Show full item record
Abstract
Намера студије јесте темељна и свеобухватна анализа драма Јована Христића (Чисте руке (1960), Орест (1961), Савонарола и његови пројатељи (1965), Седморица: како бисмо их данас читали (1968), Тераса (1971)) и теоријске драмске парадигме у њиховој корелацији у циљу осветљавања профила ствараоца и теоретичара у саображaвању шифрама модерног класицизма. Испитивање драмских рукописа подразумева литерарно драматуршки приступ у одређивању тематско-мотивских одредница, жанровских и стилских особености, језичког израза, карактеризације ликова, кореспондендирање са митским обрасцима и драмским предлошцима који инкорпорирају мит за основицу. Истраживање кључних теоријских упоришта је усмерено на проблематизовање аутентичних рефлексија о карактеру драмске ситуације, драмског дијалога, односа драме и представе, традиције и авангарде, улоге редитеља и читаоца/ гледаоца, о трагедији и трагичком, митском у драмској књижевности, интертекстуалности у доследној формули усаглашавања традиционалног и савр...еменог. У оквиру фокуса на теоријски дискурс о драми и позоришту примењено је имплицитно распознавање Христићеве особене антиметодске теоријске оријентације у његовој оптици српске и светске драмске књижевности. Посебан акценат у анализи два хоризонта његове духовне праксе – стваралачке и теоријске стављен је на постојаност духовних и референцијалних пунктова, што је у времену доминације стратегија фрагментарности и релативитета учврстило линију конструктивизма у драмској рецепцији.

Namera studije jeste temeljna i sveobuhvatna analiza drama Jovana Hristića (Čiste ruke (1960), Orest (1961), Savonarola i njegovi projatelji (1965), Sedmorica: kako bismo ih danas čitali (1968), Terasa (1971)) i teorijske dramske paradigme u njihovoj korelaciji u cilju osvetljavanja profila stvaraoca i teoretičara u saobražavanju šiframa modernog klasicizma. Ispitivanje dramskih rukopisa podrazumeva literarno dramaturški pristup u određivanju tematsko-motivskih odrednica, žanrovskih i stilskih osobenosti, jezičkog izraza, karakterizacije likova, korespondendiranje sa mitskim obrascima i dramskim predlošcima koji inkorporiraju mit za osnovicu. Istraživanje ključnih teorijskih uporišta je usmereno na problematizovanje autentičnih refleksija o karakteru dramske situacije, dramskog dijaloga, odnosa drame i predstave, tradicije i avangarde, uloge reditelja i čitaoca/ gledaoca, o tragediji i tragičkom, mitskom u dramskoj književnosti, intertekstualnosti u doslednoj formuli usaglašavanja trad...icionalnog i savremenog. U okviru fokusa na teorijski diskurs o drami i pozorištu primenjeno je implicitno raspoznavanje Hristićeve osobene antimetodske teorijske orijentacije u njegovoj optici srpske i svetske dramske književnosti. Poseban akcenat u analizi dva horizonta njegove duhovne prakse – stvaralačke i teorijske stavljen je na postojanost duhovnih i referencijalnih punktova, što je u vremenu dominacije strategija fragmentarnosti i relativiteta učvrstilo liniju konstruktivizma u dramskoj recepciji.

Faculty:
Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет
Date:
26-10-2017
Keywords:
драма / drama / трагедија / теорија драме / мит / модерни класицизам / поетика / жанровско-стилске одлике / језички израз / карактеризација / tragedija / teorija drame / mit / moderni klasicizam / poetika / žanrovsko-stilske odlike / jezički izraz / karakterizacija
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9429
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9429
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija150900048761133.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900048761133.pdf&id=10609&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=105511&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije150900075119921.pdf?controlNumber=(BISIS)105511&fileName=150900075119921.pdf&id=10610&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS