Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Tumačenje književnog dela u kontekstu drugih umetnosti (Na primerima iz srednjoškolskih programa za književnost)
dc.contributor.advisor | Radulović, Olivera | |
dc.contributor.other | Pešikan-Ljuštanović, Ljiljana | |
dc.contributor.other | Jakšić-Provči, Branka | |
dc.contributor.other | Mrkalj, Zona | |
dc.contributor.other | Radulović, Olivera | |
dc.creator | Milanov, Albina | |
dc.date.accessioned | 2018-05-12T06:43:09Z | |
dc.date.available | 2018-05-12T06:43:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:24:35Z | |
dc.date.issued | 2017-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija150693750703241.pdf?controlNumber=(BISIS)105068&fileName=150693750703241.pdf&id=10538&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9428 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=105068&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije150693751632375.pdf?controlNumber=(BISIS)105068&fileName=150693751632375.pdf&id=10539&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | U tekstu koji sledi autor se bavi primenom interdisciplinarnog pristupa književnom delu u nastavnoj praksi i metodičkim modelovanjem nastave književnosti. Istraživanje se zasniva na kreiranju modelovanih nastavnih metoda radi uspešne realizacije i primene komparativne analize dela u nastavnom procesu. Navedeni metod je primenjen na odabrana dela iz srednjoškolskog programa, koja su potom obrađena adekvatnim nastavnim metodama i testirana u praksi. Istraživanje u praksi ima za cilj da pokaže efikasnost navedenog metodičkog modela u ostvarivanju funkcionalnih, vaspitnih i obrazovnih ciljeva i ishoda nastave književnosti, kao i u pojačavanju motivisanosti učenika za učešće u nastavi, olakšavanju saznajnog procesa i sistematizacije stečenog znanja, kao i njegove primene u daljem učenju. Istraživanje je obavljeno u tri etape pri kojima su korišćene interdisciplinarna metoda prilikom analize književnog dela i njegove pripreme za nastavu; spektar nastavnih metoda modelovanih tako da što adekvatnije korespondiraju odabranom analitičkom metodu (problemska nastava, rad u grupama, tekst metoda, heuristički dijalog itd), i, na kraju, u cilju beleženja i interpretacije rezultata eksperimentalnog istraživanja korišćene su metode anketiranja (evaluacioni listić za učenike i nastavnike) radi prikupljanja podataka, praćenje i deskripcija nastavnog procesa, kao i deskriptivna metoda prilikom analize i interpretacije rezultata istraživanja. Rezultati istraživanja prikazani u tekstu u potpunosti potvrĎuju hipotezu da prilikom primene inovativnih nastavnih metoda modelovanih u skladu sa interdisciplinarnim pristupom književnom delu učenici demonstriraju pojačanu motivisanost za učešćem u nastavi, interesovanje za samostalni istraživački rad, kao i uspešnost u kritičkom sagledavanju gradiva, donošenju ličnih estetskih sudova i negovanju čitalačkih navika. Mogućnosti daljih istraživanja su brojne, jer se pruža prilika za primenu navedenog modela u korelacijsko-integracijskom sistemu nastave, kao i za osmišljavanje jednog opštijeg pedagoškog istraživanja koje bi obuhvatilo ispitivanje efikasnosti primene navedenog modela na unapređivanje kognitivnih sposobnosti učenika, pojačavanju koncentracije, i sistematizacije znanja u cilju njegove operativnije primene na usvajanje znanja kako iz književnosti, tako iz oblasti drugih predmeta uopšte. | sr |
dc.language | sr (cyrillic script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | Interdisciplinarnost | sr |
dc.subject | intertekstualnost | sr |
dc.subject | semiotički roman | sr |
dc.subject | metodika nastave | sr |
dc.subject | heuristički dijalog | sr |
dc.subject | motivacija | sr |
dc.subject | učenje | sr |
dc.title | Tumačenje književnog dela u kontekstu drugih umetnosti (Na primerima iz srednjoškolskih programa za književnost) | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY | |
dcterms.abstract | Радуловић, Оливера; Пешикан-Љуштановић, Љиљана; Јакшић-Провчи, Бранка; Радуловић, Оливера; Мркаљ, Зона; Миланов, Aлбина; Тумачење књижевног дела у контексту других уметности (На примерима из средњошколских програма за књижевност); Тумачење књижевног дела у контексту других уметности (На примерима из средњошколских програма за књижевност); | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46362/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46363/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46362/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46363/IzvestajKomisije.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9428 |