Система обучения русскому языку для студентов-филологов в ливийской аудитории = Sistem nastave ruskog jezika na studijama filologije u libijskoj govornoj i sociokulturnoj sredini
The system of training russian language for students-philologists in the library audience.
Doktorand
Massud, Abdulfattah Jomaa N.Mentor
Končarević, KsenijaČlanovi komisije
Ginić, JelenaTrnavac, Radoslava
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
В предлагаемой диссертации, посвященной теоретическому (проективному) и практическому (эвалюационному) анализу системы обучения русскому языку студентов-филологов в ливийской аудитории, автор исходит из прогрессивных тенденций в современной методике преподавания иностранных языков и в теории учебника (иностранного языка), которые учитывают "факторы адресата", особенности их культуры, структуры и функционирования их родного языка.. Основные факторы, определяющие объем и отбор русского языкового материала для усвоения в ливийской аудитории – это коммуникативные и теоретические цели обучения в филологическом вузе и специфика русской языковой системы по сравнению с арабской. Формирование языковой личности – основная цель обучения языку, коммуникативно-познавательные и культурные потребности личности составляют основу системы обучения.
Анализ опыта использования учебных пособий по русскому языку в ливийском университете Триполи показывает, что в имеющихся учебниках недостаточен учет национ...альных особенностей ливийской аудитории. При отборе содержаний учебных материалов для ливийской аудитории необходимо учитывать существующие проблемы в межкультурной коммуникации представителей русской и ливийской (шире – арабской) культуры, особенности организации учебного процесса и психологический настрой студентов. Практика отбора текстов, при которой значительная часть текстов посвящена культуре России, требует корректировки. Необходимо отбирать тексты, посвящѐнные и ливийской и арабской культуре, религии, отображению арабской культуры в русской культуре, ставя перед учащимися задачу осуществить перенос сформированных речевых навыков на родную культуру. В связи с этим, тексты нужно сопроводить системой заданий, основной целью которой является формирование навыков продуктивной речевой деятельности на материале как русской, так и ливийской (арабской) культуры.
Ливийские студенты обладают рядом особенностей, среди которых есть как общие для всех представителей арабского суперэтноса, так и специфическими, связанными с особенностями арабской культуры. При этом анализ учебных программ и учебников, которые сегодня применяются в Университете Триполи показывает, что в имеющихся учебниках
недостаточно учитываются национальные особенности ливийской аудитории, а организация учебного процесса нуждается в перестройке еѐ структуры.
У дисертацији, која је посвећена теоријској (пројективној) и практичној (евалуационој) анализи система наставе руског језика за студенте филологије у либијској говорној и социокултурној средини, полази се од модерних тенденција у методици наставе страних језика и у теорији уџбеника (страног језика), које узимају у обзир "факторе адресата", одлике њихове културе, структуру и функционисање њиховог матерњег језика. Основни фактори који условљавају обим и селекцију руског језичког материјала за усвајање у либијској средини јесу комуникативни и теоретски циљеви наставе на студијама филологије и специфичности руског језичког система у пореёењу са арапским. Формирање језичке личности јесте основни циљ наставе језика, комуникативно-спознајне и кульурне потребе личности представљају основу система наставе.
Анализа искуства коришћења уџбеника и приручника из руског језика на Универзитету у Триполију (Либија) показује да у актуелним уџбеницима нису довољно узете у обзир националне специфичности ...либијске говорне и социокултурне средине. Приликом селекције садржаја наставних материјала за либијске студенте неопходно је имати у виду постојеће проблеме у интеркултурној комуникацији представника руске и либијске (шире – арапске) културе, специфичности организације студијског процеса и психолошки профил студената. Пракса одабира текстова који фаворизују културу Русије изискује корекције. Неопходно је укључивати и текстове посвећене либијској и арапској култури, религији, рефлектовању арапске културе у руској култури, постављајући пред студенте задатак да реализују трансфер већ формираних говорних навика на матерњу културу. У вези са тим, текстове је неопходно пропратити системом задатака чији је основни циљ формирање навика продуктивне говорне делатности на материјале како руске, тако и либијске (арапске) културе.
Либијски студенти поседују низ специфичних одлика, од којих су неке заједничке свим представницима арапског суперетноса, док су неке везане за специфичности арапске културе. Анализа наставних програма и уџбеника који се данас користе на Универзитету у Триполију показује да се у њима недовољно узимају у обзир националне одлике либијских студената, и да организација наставног процеса изискује структурне промене.
Fakultet:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетDatum odbrane:
15-11-2017Ključne reči:
Русский язык как иностранный / Руски језик као страни / методика наставе руског језика у либијској (арапској) говорној и социокултурној средини / руско-арапски билингвизам / систем наставе руског језика за студенте филологије / наставни планови и програми из руског језика на високошколским установама Либије и земаља Магреба / концепција национално оријентисаног уџбеника руског језика за носиоце арапског језика / дијалог исламске и православне културе у наставном процесу. / методика обучения русскому языку в арабской аудитории / русско-арабский билингвизм / система обучения русскому языку студентов-филологов / учебные планы и программы по русскому языку в вузах Ливии и стран Магриба / концепция национально ориентированного учебника русского языка для арабоговорящих / диалог исламской и православной культур в процессе обученияRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Систем наставе руског језика као језика струке на хуманистичким студијама у српској говорној и социокултурној средини / The system of teaching Russian language as the language for specific purposes at humanistic studies in Serbian speaking and socio-cultrural environment Система обучения русскому языку как языку специальности на гуманитарных факультетах в сербской языковой
Paprić, Marijana N. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 18-07-2016) -
Рецептивне језичке активности у универзитетској настави страног језика - релације између модерног грчког и српског језика / Receptive language activities in University foreign language teaching - the relations between modern Greek and Serbian lnguage; Рецептивные языковые навыки в преподовании иностранного языка в вузе - отношения между современным греческим языком и сербским языком
Stojičić, Vojkan B. (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 16-07-2016) -
Књижевни текстови у уџбеницима и приручницима француског језика из перспективе савремених приступа настави страних језика / Literary texts in French language textbooks and reference books from the perspective of contemporary approaches to foreign language teaching
Brajović, Jelena (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 05-03-2014)