National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Povezanost ranih maladaptivnih shema sa socijalnom kompeticijom na dečijem uzrastu

The connection between early maladaptive schemas and social competence in children

Thumbnail
2018
Disertacija.pdf (2.713Mb)
IzvestajKomisije15975.pdf (105.1Kb)
Author
Marjanović, Sanja P.
Mentor
Vukosavljević-Gvozden, Tatjana
Committee members
Altaras Dimitrijević, Ana
Krstić, Ksenija
Purić, Danka
Metadata
Show full item record
Abstract
Rane maladaptivne sheme (RMS) prvi put se pojavljuju kao glavni konstrukt u okviru Jangove shema terapije (Young, Klosko & Weishaar, 2003). One se definišu kao obuhvatni, samougroţavajući obrasci razmišljanja, emocionalnog i telesnog reagovanja. Ono što je karakteristično za ove obrasce jeste da se oni razvijaju u periodu detinjstva i adolescencije, ali da se zadrţavaju i ponavljaju tokom odraslog doba. Po pretpostavkama shema terapije, RMS su karakteristične za klijente sa nekim od poremećaja ličnosti i hroničnim afektivnim poremećajima. Po Jangu, na formiranje RMS utiču rana nepovoljna iskustva iz sredine, koja se ogledaju u frustraciji bazičnih emocionalnih potreba deteta, kao i temperament. U rana nepovoljna iskustva spadaju iskustva iz socijalne sredine, pre svega iz primarne porodice – iskustva sa jednim ili oba roditelja, a zatim i iskustva sa vršnjacima u školi i okolini tokom detinjstva i adolescencije. Pripadnost vršnjačkoj grupi posebno je vaţna u periodu srednjeg detinjstva... i adolescencije za formiranje identiteta osobe, a istovremeno, negativna iskustva u odnosima sa vršnjacima u ovom razvojnom periodu mogu doprineti razvoju psihopatologije. Predmet našeg rada je ispitivanje povezanosti disfunkcionalnih ponašanja dece, koja se manifestuju u vršnjačkoj grupi, i odreĎenih RMS. Kako bismo ispitali ovu povezanost uveli smo konstrukt socijalne kompetencije. Prema definiciji socijalna kompetencija uključuje socijalna, emocionalna i kognitivna znanja i veštine koja su detetu potrebna kako bi postiglo svoje ciljeve i bilo efikasno u interakciji sa drugima (Davidson, Welsh & Bierman, 2006)...

Faculty:
Универзитет у Београду, Филозофски факултет
Date:
23-02-2018
Keywords:
rane maladaptivne sheme / early maladaptive schemas / shema terapija / socijalna kompetencija / deca i adolescenti. / social competence / children and adolescents
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9326
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9326
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5677
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17366/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49965327

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS